بهره برداری از اسکله رو ـ رو ریلی بندرامیرآباد در نیمه اول سال 97

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: پست اسکله رو – رو ریلی 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نیمه اول 97 به بهره برداری می رسد.

به گزارش فرینا، سیاوش رضوانی در نشست با منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بندر امیرآباد افزود: این بندر با توجه به استانداردها و تکالیفی که در چارچوب منطقه ویژه اقتصادی برایش تعریف شده فعالیت می کند و یکی از امتیازات مهم بندر امیرآباد استقرار کارخانه و واحدهای تولیدی است.

رضوانی گفت: اهداف سازمان بنادر این بود که بندر امیرآباد در راستای بنادر نسل دوم و سوم حرکت کند و بی شک بندرامیرآباد این توانایی و قابلیت را داشت.

وی افزود: بندر امیرآباد دارای 15 پست اسکله است که یک پست اسکله رو- رو ریلی 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نیمه اول 97 به بهره برداری می رسد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهره برداری از پست اسکله رو- رو ریلی را فرصت بسیار ارزشمندی برشمرد و گفت: با این بهره برداری شبکه ریلی مازندران فعال می شود و صادرات بندر رونق می گیرد.

رضوانی ادامه داد: بندر امیرآباد بیش از هزار هکتار اراضی دارد و این اراضی تا 2 هزار هکتار قابل توسعه است.

وی از سرمایه گذاری 1 هزار و 100 میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندرامیرآباد خبرداد و گفت: بیشتر این سرمایه گذاری ها در سورتینگ، مخازن روغن های خوراکی، سیلو، انبار، کارخانه کاغذ و تولید گچ، دو کارگاه تولید فولاد، مخازن فرآورده های روغن خوراکی و سوخت بود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به انعقاد قرار داد با 20 سرمایه گذار خصوصی دیگر افزود: بندر امیرآباد بهشهر از نظر حجم عملیات و اهداف سازمان بعد از بندر رجایی و بندرامام سومین بندر است وتنها بندر در ایران که کارخانه دارد و تولید صورت می گیرد.

رضوانی گفت:کارخانه کاغذ در بندرامیرآباد اولین واحد کاغذ تحریردر کشور است که باید سالانه 200 هزار تن کاغذ تولید کند.

وی صادرات و ترانزیت را از اهداف و برنامه های بندر امیرآباد برشمرد و افزود: در حال حاضر 30هزار تن ظرفیت مخازن روغن های خوراکی است و در طرح جامع 80 هزار تن طراحی شد؛ در مجموع ظرفیت اسمی بندر امیرآباد در سال 7.5 میلیون تن است.


امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو