محوطه جنگل حرا در روستای سهیلی قشم پاکسازی می شود

پاکسازی زیباترین جلوه گاه تفریحات دریایی جزیره قشم اصل مهمی در حوزه محیط زیست و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم است که براساس سیاست های تدوین شده با مشارکت جوامع محلی همه ساله اجرا می شود.

به گزارش فرینا، دهیاری روستای سهیلی قشم با پشتیبانی مدیریت محیط زیست سازمان‌ منطقه آزاد قشم، 10 دی ماه راس ساعت ۱۵ محدوده جنگل های دریایی بی نظیر حرا در مجاورت این روستا را پا سازی می کنند.
جنگل های دریایی یا حرا یکی از عجیب ترین عناصر طبیعی خلقت در جهان هستند. درختانی که در ناحیه جذر و مدی زیست می کنند و از آب شور تغذیه می کنند. عجیب تر اینکه گه گاه بخش اعظم آنها به زیر آب شور دریا فرو می رود اما همچنان به حیات خود ادامه می دهند. نام حرا به افتخار دانشمند ایرانی ابوعلی سینا به نوع جنگل ها نسبت داده شده است.
درخت حرا همیشه سر سبز و زیباست.  خاصیت جالبی که درخت حرا دارد این است که هر چه سر و شاخه های آن را قطع کنند بهتر رشد می کند و سر سبز تر می شود. جنگل های حرای قشم بیش تر از نوع درختان آوسینیا مارنیا است. علاوه بر این نوع، چهار نوع دیگر از درختان کوچک درمنطقه وجود دارد. در اصل ترتیب قرا گرفتن این گیاهان بدین نحوه است که در جلو ساحل درپشت آنها باتلاق ومردابهای کوچک نمکی وجود دارد.
جزیره قشم از انبوه ترین و وسیع ترین جنگل های حرا برخوردار است به گونه ای که سازمان جهانی یونسکو جنگل های حرای قشم را منحصر به فرد خوانده و نام آن را در فهرست ذخیره زیست کره جهان به ثبت رسانده است.
جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت، یکی از مهمترین مناطق گردشگری جنوب کشور در میان آب های نیلگون خلیج فارس در استان هرمزگان محسوب می شود.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو