اجرای طرح "روستای من" با مشارکت ۳۲۰ دانش آموز روستای زینبی قشم

lدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز اجرایی شدن طرح پویش همگانی "روستای منابع مشارکت ۳۲۰ دانش آموز در روستای زینبی جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: نخستین گام پویش همگانی با عنوان "روستای من" به ابتکار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و اهتمام آموزش و پرورش شهرستان قشم و دهیاری ها و از همه مهمتر اتحاد دانش آموزان دختر و پسر مقاطع تحصیلی ابتدایی و دوره اول دبیرستان در این روستا اجرا شده است.
او افزود: هدف از اجرای طرح روستای من، مشارکت دانش آموزان روستایی برای ارتقای نظافت، بهداشت و پاکی اماکن و مراکز گردشگری در روستاهاست.
جعفری حسینی با اشاره به اینکه چراغ اول این طرح مردمی به همت یونس احمدی دهیار  پرتلاش زینبی در این روستا اجرا شد، و عطر آن به زودی در تمام روستاهای جزیره منتشر خواهد شد. وی افزود: طرح "روستای من" به عنوان یک اقدام ارزشمند فرهنگی طی روزها و هفته های آینده با هدف انتقال عطر روشنایی و پاکی به همه کوچه ها و محله های ۶۷ روستای جزیره قشم در تک تک روستاها اجرا خواهد شد.
وی اظهار کرد: بیشتر روستاهای جزیره قشم از ظرفیت های ارزشمند گردشگری برخوردارند و اجرای طرح "روستای من" که به تمیزی و نظافت بیشتر روستاها منجر می شود نقش مهمی در جذب گردشگران خواهد داشت.
او با اعلام اینکه سازمان منطقه آزاد قشم براساس سیاستگذاری های مدیرعامل این سازمان طی سه سال گذشته با اجرای اقدامات موثر موفق شد نام ژئوپارک قشم را بار دیگر در لیست ژئوپارک های جهانی قرار دهد، گفت: پس از کسب این‌ موفقیت بین المللی، تلاش های زیادی برای نقش آفربنی جوامع روستایی در فرآیندهای مهم گردشگری در نقاط مختلف جزیره با برگزاری دوره های آموزشی به اجرا درآمده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی کاشانه های مهمان در بیشتر روستاها، تقویت فضای کسب و کار با هنر صنایع دستی، برگزاری جشنواره های بومی و محلی و همچنین اجرای طرح "روستای من" به عنوان اقداماتی برای مشارکت جوامع محلی در فرآیندهای حوزه اقتصادی از مسیر گردشگری نام برد.
جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو