تجهیز 10 کتابخانه جزیره قشم با مساعدت سازمان منطقه آزاد قشم

رئیس اداره وبژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم از تجهیز 10 کتابخانه در سطح جزیره قشم با مساعدت سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، امینه دریانورد با اعلام این مطلب گفت: ارزش تجهیزات ارائه شده از سوی سازمان منطقه آزاد قشم به 10 کتابخانه در شهر قشم، درگهان و 8 روستای جزیره به بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال می رسد.
وی با تاکید بر نگاه مثبت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به توسعه مباحث حوزه کتابخانه ها از جمله تجهیزات مورد نیاز این اماکن فرهنگی و تلاش برای افزایش سرانه مطالعه بین مردم علاقمند این جزیره در حوزه کتابخوانی، افزود: کتابخانه های سطح جزیره قشم براساس نیازسنجی های صورت گرفته و با اعتبارات سازمان منطقه آزاد قشم تجهیز شدند.
به گفته رئیس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم، 240 صندلی، میز مطالعه دو نفره و چهارنفره هر کدام 40 عدد، تعداد 10 میز سرچ کامپیوتر، هفت قفسه مربوط به مجلات، سه میز ویژه مجلات، قفسه یکطرفه 12 عدد، شش قفسه دو طرفه، هشت صندلی اداری، سه میز اداری، 4 عدد فایل، 6 قفسه شیب دار و سه ویترین، بخشی از تجهیزات خریداری شده سازمان منطقه آزاد قشم برای تجهیز 10 کتابخانه است.
او با اشاره به سهم کودکان در حوزه کتابخانه های جزیره قشم، اعلام کرد: 32 صندلی ویژه کودک به همراه 8 عدد میز و 8 عدد قفسه کودک و 4 قفسه نشریات ویژه کودک هم بخش دیگری از تجهیزات اعطایی سازمان منطقه آزاد قشم به کتابخانه های سطح جزیره قشم است.
دریانورد اظهارکرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم هم 350 عنوان کتاب در حوزه های تاریخی، فلسفه، هنر، ادبیات، اسلام و کودک و نوجوان به ارزش بیش از یک میلیارد ریال برای 10 کتابخانه در شهرهای قشم و درگهان و روستاهای دوربنی، گورزین، دولاب، دیرستان، طبل، گوران، خالدین و توریان اختصاص داده است.
وی با اعلام اینکه هم اینک هفت کتابخانه نهادی شهرستان قشم با داشتن کد ثبت زیر نظر نهاد کتابخانه های کشور قرار دارند، افزود: با توجه به ارسال مدارک ثبت دو کتابخانه در سطح جزیره پیش بینی می شود کتابخانه های مرکزی شهر قشم و روستای خالدین نیز تا پایان امسال به جمع کتابخانه های کد دار قشم اضافه شوند.
رئیس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم ادامه داد: اقدامات لازم برای کد دار کردن 10 کتابخانه دیگر در سطح جزیره قشم هم آغاز شده و با توجه به زمان بر بودن مراحل انجام آن، انتظار می رود تا پایان سال 97 این تعداد کتابخانه با دریافت کد ثبت، زیر نظر نهاد کتابخانه های کشور قرار گیرند و از امکانات این نهاد همچون کتاب و تجهیزات برخوردار شوند.
او درخصوص نیاز مردم جزایر هرمز، هنگام و لارک به مطالعه و ارائه کتاب های مورد نیاز مردم این جزایر گفت: کتابخانه جزیره هرمز تحت پوشش کتابخانه های عمومی شهرستان قشم است و نیازهای این کتابخانه همه ساله تامین می شود.
دریانورد ادامه داد: علیرغم نبود کتابخانه عمومی در جزایر هنگام و لارک، بیشتر کتاب های مورد نیاز مردم علاقمند این جزایر به مطالعه از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم و از طریق کتابخانه های عمومی شهرستان قشم تامین می شود.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو