نقش آفرینی مناطق آزاد در جذب سرمایه

مدیر امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد کشور می توانند در روابط با کشورهای دیگر سرمایه های خارجی را جذب کنند.

به گزارش فرینا، جعفر آهنگران در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه جذب سرمایه های خارجی مهمترین عامل موفقیت مناطق ازاد کشور است، افزود: هم اکنون ایران با 15 کشور همسایه این در حالیست که از این مزیت بزرگ غفلت شده است.
وی با اشاره به اینکه ارتباط با همسایگان کشور را از نظر سیاسی می تواند قوی تر کند، اظهارداشت: علاوه بر این رونق اقتصادی مرزها در روابط با همسایگان نیز افزایش می یابد.
آهنگران ادامه داد: با تحقق تعامل موثر با همسایگان دسترسی به بازارهای جهانی از طریق این همسایه ها آسان تر خواهد شد.
وی همچنین گفت: باوجود این می توان از موقعیت صنعتی و تولیدی کشور و هم از موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی از شمال به جنوب و شرق به غرب در راستای شکوفایی بیش از پیش کشور بهره گیری کرد.
آهنگران افزود: در راستای اثربخشی همه جانبه هشت منطقه آزادی که ایجاد خواهد شد طی چهار سال اخیر بررسی های دقیقی صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: در دیدار اخیر رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با رئیس مناطق آزاد کشور توجیهات دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برای ایجاد مناطق جدید قانع کننده ارزیابی شده و به نظر می رسد با ایجاد این مناطق مخالفت نشود.
وی ادامه داد: هفت منطقه آزاد کشور در چهار سال اخیر نسبت به سایر بخشهای اقتصادی عملکرد قابل قبول تری داشته اند.
وی با تاکید بر اینکه طی چهار سال گذشته هزینه و زمان بسیاری برای تکمیل زیرساخت های مناطق آزاد کشور صورت گرفته است، یادآور شد: با شکل گیری مدیریت یکپارچه بر حسب قانون پیش بینی می شود در عرصه مدیریت و کنترل مناطق آزاد که بر تعداد آنها نیز افزوده خواهد شد، مسئله ای ایجاد نشود.
برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 19 به مدت 55 دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

برچسب ها : مناطق آزاد
امتیاز به خبر :