طرح‌های کارآفرینی در مناطق حاشیه چابهار اجرا می‌شود

مدیر امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار از اجرای ۲ طرح کارآفرینی با هدف راه‎اندازی کسب‌ و کارهای خرد در محلات حاشیه و روستایی چابهار با مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار و شهرداری خبر داد.

به گزارش فرینا، مهدی آبروش در چابهار با اشاره به اجرای طرح‌های کارآفرینی در محلات حاشیه‌ و روستایی چابهار اظهار داشت: طرح شناسایی مزیت‌های پایدار کسب و کار خرد و طرح اتاق فکر کارآفرینی در مدارس روستای "تیس" ویژه دوره اول و دوم متوسطه، 2 طرح کارآفرینی هستند که توسط بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان و مشارکت مالی سازمان منطقه آزاد و شهرداری در سطح شهرستان چابهار اجرا می‌شود.
وی افزود: اجرای کارگاه‌ها و سمینارهایی برای راه‌اندازی کسب‌ و کارهای خرد برای جوانان و زنان عمدتاً در محلات روستایی و حاشیه شهر چابهار از اهداف این طرح‌هاست که با اعتباری بالغ بر 96 میلیون تومان در مدت 8 ماه اجرا می‌شوند.
به گفته آبروش در مرحله اول اجرای این طرح‌ها 25 نفر از جوانان که دارای ذوق و استعداد کارآفرینی هستند شناسایی شده و در مدت 6 ماه آموزش داده می‌شوند و سپس برای اجرای کسب‌ و کارهای خرد در محلات تسهیلاتی از سوی برخی بانک‌ها و صندوق کارآفرینی امید به آنها اعطا می‌شود.
مدیر امور اجتماعی منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: جهت اجرای پایدار این طرح‌ها بنیاد مردم نهاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان با موسسات مردم نهاد محلی همکاری گسترده‌ای خواهد کرد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو