زیرساخت ها برای جذب سرمایه گذاری خارجی در ماکو فراهم است

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در بحث جذب سرمایه گذاری خارجی ثبات و امنیت مساله حائز اهمیتی است، گفت: برای این امر زیرساخت ها باید فراهم شود و منطقه آزاد ماکو فرصت خوبی در این خصوص به شمار می رود.

به گزارش فرینا، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جمع اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه از صدور کارت الکترونیکی برای 50 هزار نفر از مرزنشینان شهرستان های سردشت و پیرانشهر خبر داد و گفت: این اقدام با هدف ساماندهی موضوع کوله بری پس از تصمیم دولت در زمینه ادغام بازارچه های غیر رسمی در مبادی رسمی، اجرا شده و این کارت ها قابل شارژ و غیر قابل واگذاری است.
وی افزود: ساکنان مناطق مرزی تا 20 کیلومتری مرز از این تسهیلات برخوردار می شوند تا با بهبود وضعیت مالی اقدام به کوله بری نکنند.
شهریاری اضافه کرد: مقرر شده تا ساماندهی موضوع کوله بری در استان با هدف بهبود معیشت مرزنشینان در 2 هفته آینده آغاز شود.
وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به مبادلات مرزی در هر بخش و با هر اسمی بیان کرد: در حال حاضر سالانه 12 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود و این امر از مهمترین عوامل رکود صنایع داخلی به شمار می رود که همه مسئولان و مردم باید در راستای مقابله با این امر تلاش کنیم.
استاندار آذربایجان غربی نگاه امنیتی به استان را مانع توسعه و سرمایه گذاری دانست و اظهار کرد: حوادث اخیر کشور در زمینه سرمایه گذاری هزینه های بسیاری بر کشور تحمیل کرد ولی این استان برای سرمایه گذاری مستعد بوده ولی باید از تبلیغات مناسب به عنوان مهمترین عامل برای جذب سرمایه غافل نباشیم.
وی با اشاره به اینکه دولت لایحه ایجاد 12 منطقه ویژه اقتصادی را به مجلس ارائه کرده است، افزود: منطقه ویژه سرو نیز جزو این 12 منطقه بوده که با تحقق آن، شاهد معافیت های قابل توجهی در حوزه صادرات خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه عقب ماندگی های موجود می تواند با ایجاد زیرساخت ها حل شود، ادامه داد: آذربایجان غربی دارای توانایی های زیادی بوده و فاصله این استان از نظر شاخص های توسعه ای با سایر مناطق بسیار کم است .
شهریاری گفت: گازرسانی به 800 روستا و اتمام طرح های گازرسانی فعلی در 2 سال آینده، افزودن شدن یک هزار تخت به تخت های بیمارستانی، اهتمام برای ساخت جاده های روستایی با مشارکت 60 درصدی وزارت راه و 40 درصدی مدیریت استان، اختصاص بودجه برای حل معضل 20 نقطه حادثه خیز جاده های روستایی از جمله تصمیمات مهمی است که زمینه ساز رونق در بخش حمل و نقل، زیرساخت و روستایی در استان می شود.
وی ادامه داد: بیشتر اعتبارات در منابع ملی وزارتخانه ها بر اساس تلاش مدیران توزیع می شود و باید با تلاش های بیشتر و با توجیه های منطقی نسبت به دریافت این منابع اقدام شود.
این نشست با حضور جمعی از صادر کنندگان و تولید کنندگان آذربایجان غربی برگزار شد و حاضران مشکلات خود را در زمینه تولید، واردات و صادرات مطرح کردند.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو