محدودیت استفاده از بندر کراچی اهمیت چابهار را دوچندان می‌کند

سفیر افغانستان در ایران گفت: ورود گروه‌های تروریستی از پاکستان به افغانستان و ایجاد موانعی برای استفاده بازرگانان افغانستانی از بندر کراچی، اهمیت بندر چابهار را برای افغانستان دوچندان کرده است.

به گزارش فرینا، نصیر احمد نور با اشاره به اهمیت بندر چابهار برای افغانستان اظهار داشت: دولت و بخش خصوصی افغانستان ترجیح می‌دهند بندر چابهار هر چه سریعتر فعال شود و تجهیزات لازم آن راه‌اندازی شود.
وی با اشاره به محدویت‌های بندر کراچی برای افغانستان تصریح کرد: متاسفانه ما در روابط خود با پاکستان مشکلاتی داریم که بیشتر بر می‌گردد به اینکه گروه‌های ترویستی که همه روزه در تلاش هستند مردم افغانستان را بکشند و آبادی‌ها را ویران کنند، عمدتاً از پاکستان وارد افغانستان می‌شوند و همین مشکل موانعی را برای داد ستد تجاری و ترانزیتی برای استفاده بازرگانان افغانستانی از بندر کراچی ایجاد می‌کند.
سفیر افغانستان در ایران با بیان اینکه کشور محصور در خشکی افغانستان برای ارتباط و داد ستد دریایی با دیگر کشورها اهمیت ویژه‌ای قائل است، گفت: گرچه افغانستان هم‌اکنون از بندرعباس هم برای ترانزیت، واردات و صادرات کالاهای خود استفاده می‌کند، اما بندر چابهار راهی به‌ صرفه‌تر و کوتاه‌تر بویژه برای داد و ستد ما با هند ایجاد می‌کند چرا که اگر تبادل کالا با هند را از طریق بندرعباس انجام دهیم مسافت بسیار طولانی‌تری را چه از راه دریا و چه از راه خشکی باید بپیماییم و این مهم اهمیت بندر چابهار را نشان می‌دهد.
احمدنور خاطرنشان کرد: موانعی که در کراچی برای استفاده افغانستانی‌ها ایجاد می‌شود، اهمیت بندر چابهار را دوچندان می‌کند که می‌توانیم گزینه‌های دیگری را نیز در ارتباط دریایی داشته باشیم و توسعه چابهار روابط افغانستان و ایران را بیش از پیش تحکیم می‌بخشد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو