افتتاح یک کاشانه مهمان در روستای سهیلی جزیره قشم

خانه ناخدا علی صالح در روستای سهیلی جزیره قشم با هزینه دو میلیارد و 300 میلیون ریالی در بخش بازسازی و استاندارد سازی، به جمع کاشانه مهمان های این جزیره پیوست.

به گزارش فرینا، این کاشانه مهمان در ششمین روز از دهه مبارک فجر با 7 اتاق اسکان مهمانان، یک اتاق پذیرائی ویژه، اتاق برگزاری آئین های بومی و ارائه صنایع دستی و با رعایت همه استانداردهای یک محیط گردشگری در بخش سخت افزاری و نرم افزاری کار خود را برای پذیرش مهمانان داخلی و خارجی آغاز کرد.
فعالان کاشانه های مهمان روستاهای جزیره قشم با شرکت در دوره های آموزشی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم علاوه بر یادگیری زبان برای ارتباط کلامی با گردشگران خارجی، چگونگی میزبانی و آداب و رسوم با مهمانان داخلی و خارجی را هم فرا می گیرند.
خانه ناخدا علی صالح با 420 متر مربع فضا از پنج سال گذشته تا کنون خدمات پذیرایی به گردشگران در روستای سهیلی جزیره قشم را به عنوان یک رستوران محلی که از معروفیت خاصی برخوردار بود به عهده داشت.
براساس سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه راه اندازی کاشانه های مهمان در روستاهای هدف گردشگری این جزیره، صاحب این خانه قدیمی با شرکت در دوره های آموزشی و ایجاد تغییر در دکوراسیون این خانه و رعایت اصول معماری خاص جزیره، همچنان کار میزبانی از مهمانان داخلی و خارجی را با رعایت استاندارهای لازم در قالب کاشانه مهمان ادامه می دهد.
همزمان با ششمین روز دهه مبارک فجر، هفت طرح از جمله کاشانه مهمان روستای سهیلی جزیره قشم با حضور حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو