رونمایی از کتاب دو زبانه و نقشه سرمایه‌گذاری بندر شهید رجایی

با حضور وزیر راه و شهرسازی از کتاب دو زبانه و نقشه سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی که برای نخستین بار در بنادر کشور با استفاده از کاغذ پودر سنگ تهیه شده، رونمایی بعمل آمد.

به گزارش فرینا، با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از کتاب دو زبانه و نقشه سرمایه‌گذاری بندر شهید رجایی تهیه شده با استفاده از کاغذ پودر سنگ در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و حفظ محیط زیست رونمایی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی این اقدام را حرکتی مهم و چشمگیر در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر سبز، گفت: این کتاب و نقشه کاملا سازگار با محیط زیست است، زیرا هیچ درختی برای تامین کاغذ آن قطع نمی‌شود همچنین آب کمتری برای تهیه آن مورد نیاز است.

اله مراد عفیفی پور افزود: کاغذ سنگ نسل جدیدی از کاغذ است که ماده اولیه آن پودر سنگ بوده که جایگزین استفاده از چوب درختان برای تولید کاغذ است.

عفیفی پور از دیگر خواص این نوع کاغذ را ضد آب بودن، مقاومت در برابر پارگی، جلوه جادویی رنگها بر روی آن و در نهایت برگشت پذیری آن به خاک طی دوره بازیافت کوتاه مدت برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: کتاب فوق که به همت روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و با استفاده از سبک اینفوگرافی (گرافیک اطلاع رسان) تهیه شده به معرفی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی می‌پردازد. همچنین مزایا و ویژگی‌های بندر، اولویت و فرصت‌های سرمایه گذاری، چشم‌انداز آینده طرح توسعه شهر لجستیکی خلیج فارس، پروژه‌های در حال ساخت، پروژه‌های آتی ریلی، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها و همچنین کارنامه ۲۴ ساله سرمایه گذاری در این بندر تشریح شده است.

شایان ذکر است، در این مراسم، فریدون همتی استاندار هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، محمد راستاد معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس معاون امور دریایی، محمدرضا اله یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی، عفیفی پور مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، نمایندگان مجلس، حدود 50 نفر از خبرنگاران رسانه های سراسری و استانی  و همچنین تعدادی از مقامات محلی حضور داشتند.


 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو