سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در منطقه ویژه سلفچگان اعتماد کنند

مراسم آغاز عملیات احداث و بازگشایی معابر فاز 3 منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با حضور معاونین استاندار قم و سایر مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش فرینا، در آغاز این مراسم سید مهدی طباطبایی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در مراسم احداث معابر فاز 3 این منطقه ویژه ضمن ارائه گزارشی از روند شکل گیری منطقه ویژه و گزارش اجمالی از روند پروژه های انجام شده و در دست اقدام، ابراز امیدواری کرد با آغاز عملیات بازگشایی معابر فاز 3 شاهد جذب سرمایه گذارانی باشیم که نیاز به فضایی وسیع برای انتقال تکنولوژی های روز و پیشرفته دنیا دارند، باشیم.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم نیز در این مراسم گفت: رشد منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان حاکی از این است که پایه و اساس این منطقه بر اساس کارشناسی درست صورت گرفته است.
مهرداد غضنفری با اشاره به گزارش مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در خصوص این پروژه و پیشرفت های این منطقه، جهت گیری این اقدامات را در راستای توصیه های مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاوتی دانستند و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم سازی اقتصاد کشور در مقابل هجوم ها، آسیب ها و تنش هایی که ممکن است وارد شود که اتکا به ظرفیت های داخلی یکی از همین موارد است. 
غضنفری با اشاره به موقعیت منحصر بفرد منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در کشور، این امتیاز را عامل مهمی در ثبت این منطقه در سازمان اسکاپ بعنوان بندر خشک برشمرد و  این منطقه را یکی از برند های قابل اعتماد و اتکا استان در جذب سرمایه گذار و موفقیت هایی که تاکنون بدست آورده است دانست.
وی در ادامه به عزم همه مسئولین استان در ساختن زمینه مناسب برای سرمایه گذارانی که قانونمند و کار آمد هستند اشاره کرد و افزود: تمام توان خود را برای کمک و دستگیری از این نوع اقدامات در استان انجام خواهیم داد. 
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم با اشاره به این موضوع که واحدهای تولیدی ما باید واحدهایی باشند که با حداقل قیمت تمام شده حداکثر بهره وری را داشته باشند، حفظ چهارچوب زیست محیطی و آلاینده نبودن این واحد ها را نیز مهم ارزیابی کرد و این منطقه را در این عرصه نیز موفق دانست. 
غضنفری، مقایسه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نسبت به سایر مناطق ویژه اقتصادی کشور که با مشکلات عدیده ای دست به گریبان هستند را عامل مهمی دانست که پایه و اساس این منطقه بر اساس کارشناسی درست صورت گرفته است.
در ادامه این مراسم معاون امور عمرانی استانداری قم ضمن تبریک ایام ا.. دهه فجر، وجود منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را عامل مهمی در توسعه استان قم برشمرد.
محسن بهشتی گفت: هر چند با نقاط ایده الی که از دو دهه قبل برای رشد این منطقه در نظر گرفته بودیم فاصله داریم اما مطمئن هستم با باز نگری مسئولین امر در نوع تفکری که برای جذب سرمایه گذار و بستر سازی بوجود آید، توفیق بیشتری در این امرحاصل خواهد آمد.
بهشتی با اشاره به موفقیت هایی که منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در سالهای اخیر کسب کرده و موقعیت مناسبی که در مرکزیت، همچنین از نظر وسعت و نقش مهمی که در کشور دارد و سایر امتیازات، قابل مقایسه با سایر مراکز صنعتی ندانست و از تصویب اتصال منطقه ویژه به راه آهن سراسری که مدتی است به تاخیر نیز افتاده است، در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خبر داد. 
امام جمعه سلفچگان نیز در این مراسم ضمن ابراز خشنودی از رشد اقتصادی کشور در همه ابعاد گفت: امروز هر کسی که در عرصه اقتصاد مقاومتی تلاش کند، به هر شکل ممکن، قطعا یک رزمنده در عرصه دفاع از انقلاب و ارزش های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین کتابچی از مسئولین استان خواستند تا در حفظ سلامت و محیط زیست بخش سلفچگان همچون گذشته اهتمام بیشتری داشته باشند و توسعه اقتصادی را با  حفظ محیط زیست همگام و همسو نمایند.
در انتهای این مراسم معاونین و مسئولین حاضر در جلسه با حضور در محل فاز سه کلنگ آغاز عملیات بازگشایی معابر فاز 3 منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را به زمین زدند. 
طول معابر فاز 3 حدود 70  کیلومتر با مساحتی حدود220 هزار متر مربع است که 160 هزار متر مکعب حجم عملیات خاکبرداری آن در مساحت 750 هکتاری انجام خواهد شد. برآورد ریالی این پروژه حدود پنچاه میلیارد ریال پیش بینی شده است.


 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو