بیش از 120 هزار مسافر از زمین، هوا و دریا وارد قشم شدند

مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم از ورود 120 هزار و 761 مسافر به جزیره قشم طی پنج روز آخر دهه مبارک فجر (18 تا 22 بهمن) خبر داد.

به گزارش فرینا، پژمان بهرامی با اعلام این مطلب در گفت وگو با خبرنگاران گفت: 79 هزار و 564 نفر از مسافران با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی از اسکله پهل با استفاده از لندینگ کرافت ها (شناورهای ویژه حمل خودرو بر روی دریا) وارد اسکله لافت در جزیره قشم شدند.
او ادامه داد: این تعداد مسافر زمینی با 19 هزار و 891 خودرو شامل سواری، اتوبوس، مینی بوس و با احتساب هر وسیله نقلیه چهار مسافر، با گذر از روی آب های نیلگون خلیج فارس وارد قشم شدند.
به گفته مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم، 33 هزار و 391 مسافر هم با استفاده از شناورهای تندرو از اسکله شهید حقانی بندرعباس وارد اسکله شهید ذاکری شهر قشم شدند که جمع مسافران زمینی و دریایی طی روزهای یاد شده به 112 هزار و 955 نفر می رسد.
وی با اشاره به بخش سفرهای هوایی جزیره قشم، افزود: براساس آمار منتشر شده فرودگاه بین المللی قشم طی این مدت هفت هزار و 806 مسافر هم از چند فرودگاه ایران و یک مسیر خارجی (دوبی) وارد جزیره قشم شدند که جمع مسافران زمینی، دریایی و هوایی قشم طی این مدت به 120 هزار و 761 نفر رسیده است.
بهرامی با اعلام اینکه جمعیت شهرستان قشم حدود 140 هزار نفر می باشد، گفت: طی این پنج روز جمعیت این شهرستان با بیش از 90 درصد افزایش به بیش از 260 هزار نفر رسید و این میزان استقبال از سفر به این جزیره زیبا، نوید از نوروزی استثنایی در این منطقه جنوبی کشور دارد.
جزیره قشم با جاذبه های فراوان گردشگری از جمله طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره ها، جزایر ناز، جنگل های دریایی حرا، دره و تنگه چاهکوه، خلیج دلفین ها، بام قشم، غارهای خوربس، قلعه پرتغالی ها، سواحل زیبا، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، موزه لنج سازان روستای گوران، کاشانه های مهمان در روستاهای هدف گردشگری، آب و هوای کاملا بهاری نیمه دوم سال، کلوپ های غواصی، ورزش های هیجانی در دریا، هوا و زمین و مهمتر از همه صفای باطن مردمان خونگرم این جزیره که با انواع غذاهای دریایی از مسافران میزبانی می کنند یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جنوب ایران محسوب می شود.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو