هوری رانان برگزیده قشم با اهدای مدال تجلیل شدند

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دومین دوره مسابقات قایق های چوبی «هوری» و معرفی برگزیدگان هوری ران این منطقه با هدای مدال و هدایا خبر داد.

به گزارش فرینا، سید هاشم داخته اعلام کرد: دومین دوره مسابقات قایق های چوبی «هوری» با حضور 9 هوری ران از روستای سهیلی جزیره قشم در محل زون تفرج منطقه حفاظت شده حرا (اسکله سهیلی) برگزار شد.
وی افزود: هوری رانان در جوار جنگل های بکر و شگفت انگیز حرا مسافتی بیش از یک کیلومتر را پارو زدند و صالح مسلمی، محمد خانگاه و اسماعیل محمدی به ترتیب در جایگاه اول تا سوم این مسابقات قرار گرفتند.
مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه این مسابقات از این به بعد هر سال در دهه فجر در قشم برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقات امسال با شعار حفاظت از محیط زیست و ذخیره گاه زیست کره حرا و مشارکت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، شورای اسلامی روستای سهیلی، دهیاری سهیلی، تعاونی قایق داران حرا آباد این روستا و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.
او، از هتل ایرمان قشم به عنوان حامی این مسابقه و حامی محیط زیست قشم نام برد و گفت: از طرف مدیریت این هتل به سه نفر اول مدال و هدایا و به بقیه شرکت کنندگان نیز هدایایی اهدا شد.
بنا به این گزارش، هوری نوعی قایق چوبی کوچک است که گونه های مختلف آن توانایی جابه جایی یک تا 10 نفر و ظرفیت حمل بار از 100 تا 400 کیلو را دارد. در زمان های گذشته ناخداهای لنج های باری یا کشتی های باری یک هوری به عنوان قایق نجات برای استفاده از آن در مواقع بحران به همراه داشتند.
در جزیره قشم هم از قایق های هوری برای جابه جایی برگ های حرا و ماهیگیری با قلاب استفاده می شود.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو