برگزاری سومین دوره مسابقات آتش نشانان صنایع غرب بندرعباس در بندر شهیدرجایی

سومین دوره مسابقات عملیاتی آتش نشانان بنادر و دریانوردی و صنایع غرب بندرعباس با حضور 14 تیم برگزار و تیم های بنادر شهید رجایی، شهید باهنر و تایدواتر مقام های اول تا سومین این دوره از مسابقات را کسب کردند.

به گزارش فرینا، این مسابقات در قالب یک برنامه یکروزه در محوطه خزرقشم منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی برگزار شد و 14 تیم در قالب دوگروه به رقابت با همدیگر پرداختند.

در گروه الف، تیم های بندرشهید رجایی، ترابری بین المللی پرس، هرمزانرژی، بندر شهید باهنر، خدمات دریایی و بندری سینا، خدمات پایانه ای خزرقشم و فولاد هرمزگان و تیم های بندر لنگه، پخش فرآورده هاینفتی، تایدواتر خاورمیانه، افق چکاد دریا، خدمات مهندسی کشتیرانی قشم، معدن داران بندر و دریا و آلومینیوم المهدی هرمزگان در قالب گروه ب حضور داشتند.

پس از پایان برگزاری این مسابقات، تیم های بنادر شهید رجایی، شهید باهنر و تایدواتر به ترتیب با کسب بیشترین امتیاز، عناوین اول تا سوم این دوره از مسابقات را به نام خود ثبت کردند.

معاون توسعه مدیریت و نائب رییس کمیته ورزش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به بیان سخنانی در خصوص اهمیت شغل آتش نشانی پرداخت و گفت: صنایع غرب بندرعباس از جمله بندرشهید رجایی به عنوان برگ هایی زرین از افتخارات کشور محسوب می شوند و ایفاگر نقشی مهم در اقتصاد ملی هستند.

محمود صابری مقابله با آتش و امداد و نجات برای صیانت جان انسان ها را به عنوان دو رسالت مهم آتش نشانان دانست و گفت: این شغل در بین تمامی ملل جهان به عنوان نماد و سمبل ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی محسوب می شود.

صابری ارایه مباحث آموزشی در زمینه ایمنی در مقابله با خطرات را مورد تأکید قرار داد و افزود: برگزاری مسابقاتعملیاتی می تواند هم در افزایش آمادگی نیروها و هم در زمینه ارایه آموزش های عملی موثرواقع شود.

هوشنگ محمدرضایی، رییس مرکز آتش نشانی و HSE بندر شهید رجایی نیز طی سخنانی کوتاه به بیان گزارشاین مسابقات پرداخت و گفت: سال گذشته، 7 تیم از شرکت های داخلی این بندر حضور داشتند ولی در مسابقات امسال مشارکت کمی تیم ها با رسیدن به تعداد 14 تیم، دوبرابر شده و خوشبختانه از این تعداد، 3 تیم از مجموعه صنایع غرب بندرعباس حضور دارند.

شایان ذکر است، در مراسم افتتاحیه این مسابقات از آقایان علی جنگی، علی اخلاقی و علی درگاهی به عنوان پیشکسوتان آتش نشانان بندرعباس تجلیل بعمل آمد.

همچنین طی مراسمی با حضورمسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و فیصل دانش نائب رییس شورای شهر بندرعباس، از خانواده مرحوم مجید زارعی و نیماپور میرزا نیز تقدیر شدند.

هادی بلالی پور از آتش نشانان شهر بندرعباس و عضو اسبق تیم ملی دو و میدانی کشور نیز از دیگر شرکت کنندگان این مراسم بود.





 

امتیاز به خبر :