استقبال فدراسیون کوهنوردی ایران از پتانسیل های طبیعی جزیره قشم

رئیس کارگروه هیمالیا نوردی و سرپرست تیم امید فدراسیون کوهنوردی و صعود ورزشی کشورمان از علاقمندی این فدراسیون برای ایجاد شرایط تمرین ورزشکاران در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد نصیری این سخنان را در دیدار با صابر قهرمانی مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد قشم بیان کرد و گفت: دیواره های کوتاه و مرجانی جزایر قشم و هنگام از مزیت خوبی برای تمرینات بولدرینگ، برخوردار هستند.
وی با تاکید براینکه در مجاورت ساحل جنوبی قشم و هنگام می توان دیوار سنگنوردی نصب کرد، افزود: استعداد یابی و آموزش کوه نورد برای تیم امید فدراسیون و برنامه های غارنوردی و گلگشت از برنامه هایی است که می توان در این جزایر انجام داد.
مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد قشم هم در این دیدار از وجود طولانی ترین غار نمکی دنیا در جزیره قشم و شرایط نصب دیوار سنگنوردی در سواحل جنوبی قشم و هنگام از مزیت های مناسب برای همکاری فدراسیون کوهنوردی و صعود های جمهوری اسلامی ایران با هیئت کوهنوردی قشم و اداره کل ورزش و جوانان در این منطقه نام برد.
صابر قهرمانی با اشاره به اینکه جزیره قشم از پتانسیل های خوبی نسبت به ساحل و دیواره های مرجانی و اجرای شاخه ای از ورزش سنگنوردی به نام ( Deep-water soloing ) برخوردار است، افزود: با توجه به عدم نیاز به ویزا برای سفر به مناطق آزاد از جمله قشم و برگزاری مسابقات بین‌المللی با توجه به اینکه از سال ۲۰۲۰ ورزش سنگنوردی هم جز ورزش های المپیک قرار می‌گیرد، می توان زمینه های خوبی را برای این ورزش در قشم ایجاد کرد.
او همچنین آمادگی اداره کل ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم برای بررسی انجام طرح های اعلام شده برای نصب دیوار سنگنوردی، آموزش کوه نوردان و هماهنگی برای حضور در غارنمکدان را به اطلاع رئیس کارگروه هیمالیانوردی و سرپرست تیم امید فدراسیون کوهنوردی و صعود ورزشی کشورمان و همراهان وی رساند.
محمد سعید موسایی باغستانی رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی جزیره قشم هم در این دیدار گزارشی از فعالیت این هیئت درخصوص برگزاری همایش های غارنوردی، دوره های آموزشی، نظارت بر ورود تیم های ورزشی و هماهنگی های لازم درخصوص غارنمکدان، اعزام تیم ویژه امداد و نجات هیئت کوهنوردی قشم برای مسابقه ماراتن ژئوپارک و همچنین صعود های استانی و کشوری ارائه کرد.
در این دیدار که به همت رییس هیئت کوهنوردی جزیره قشم برگزار شد، سارا صفاییان دکترای مدیریت تربیت بدنی و محمد سعید موسایی باغستانی رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی جزیره قشم هم حضور داشتند.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو