بهره گیری از ظرفیت تخصصی بخش خصوصی در زیباسازی کیش

معاون شرکت عمران و خدمات شهری کیش با اشاره به اینکه زیبایی بصری تأثیر شگرفی در بهبود کیفیت زندگی و تأثیرات روحی و روانی شهروندان دارد بر بهره گیری از خرد جمعی متخصصان در زیباسازی شهری کیش تاکید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از کیش پرس، زیبایی شهر، یا به عبارت بهتر، ایجاد احساس زیبایی شهر در ذهن شهروند، بیشتر منوط به نوع ارتباط و آگاهی شهروند از فضای شهری است و از طریق این پیوند با فضای شهری، فرد به تدریج به ایجاد خاطرات فردی یا جمعی در فضاهای شهر می پردازد و فضا را مطلوب می انگارد. زمانی که این احساس تعلق به فضا شکل می گیرد، فضای شهری به نوعی زیبایی ذاتی می رسد.
جزیره کیش از مقاصد مهم گردشگری در کشور است که در طول سال های گذشته در بخش های مختلفی مانند زیبایی بصری، پاکیزگی محیطی و فرهنگ بالای ساکنان آن به نوعی در کشور شهرتی به هم زده است، اما به مرور و با گذشت زمان این زیبایی ها دستخوش روزمرگی و تکرار شده و خواسته گردشگران و ساکنان را برآورده نمی کند به گونه ای که مسئولان فضای شهری را برآن داشته است تا با استفاده از ظرفیت های متخصصان جزیره کیش تغییر و تحولاتی در این فضا به وجود آورند.
محمدرضا محمدی معاون عمران، آب و خدمات شهری کیش در نشست هم اندیشی با متخصصان تبلیغات فضای شهری با بیان اینکه منظر شهری تاثیر شگرفی در بهبود کیفیت زندگی و تاثیرات روحی و روانی شهروندان می گذارد اظهار کرد: با توجه به انجام کارهای پایلوت در کیش و صادرات فرهنگ شهرنشینی از کیش که هدف مورد نظر مدیریت سازمان بوده و این شرکت نیز در حال پیگیری برای دست یابی به این هدف است استفاده از خرد جمعی صاحب نظران این عرصه از موارد مهمی است که این نشست براین اساس برگزار شده است.
وی افزود: در شرایط موجود تبلیغات کارآمد و موثر و زینت بخشی در کیش مشاهده نمی شود و آنچه در گذشته صورت گرفته است ناپیوسته و سلیقه ای بوده و امروز بر آن هستیم تا با استفاده از ظرفیت شرکت های تبلیغاتی فعال در کیش و ایده های نو چهره ای چدید و متحول از تبلیغات شهری در جزیره کیش را تجربه کنیم.
محمدی با اشاره به اینکه زمانی کیش پیشرو در تبلیغات و زیباسازی فضای شهری بود اما امروز از شیوه های تبلیغاتی که در کشور وجود دارد محروم هستیم تاکید کرد: امروز به دنبال برند سازی در کیش هستیم و در این رابطه می خواهیم از فرصت ها و ظرفیت های بالای متخصصان موجود در کیش استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه تا امروز از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است، ادامه داد: با وجود تیم تحولگرایی که امروز در جزیره کیش مدیریت را برعهده گرفته می طلبد که به سمت نوگرایی و فعالیت های جدید حرکت کنیم.
به گفته معاون عمران کیش باید مکانیزمایی تعریف شود تا مجموعه ظرفیت های مردم و حاکمیت با هم افزایی در ایجاد فضای شهری وجلوه های بصری زیبا و جذاب مشارکت داشته و زمینه ساز جذب بیشتر گردشگران و رونق و توسعه کیش شود.
در این مراسم متخصصان فضای تبلیغات شهری پیشنهاداتی مبنی بررتبه بندی شرکت ها، نحوه فعالیت ها، تشکیل اتاق فکر و صنف شرکت های تبلیغاتی را مطرح کردند که ادامه جلسه و تصمیم گیری در خصوص نحوه فعالیت ها به جلسه آینده موکول شد.
بنابر نظر روانشناسان اجتماعی، افراد با نشاط احساس امنیت بیشتری دارند، آسان‌تر تصمیم می‌گیرند و روحیه مشارکتی بالاتری دارند. شادمانی همواره با خرسندی، خوش‌بینی، امید و اعتماد همراه است؛ از این رو، می‌تواند نقشی تسهیل‌گر در توسعه پایدار جوامع داشته باشد. ضمن اینکه شادکامی می‌تواند انسان را برای ادامه زندگی به راه‌های بهتر راهنمایی کند؛ زیرا هیجان مثبت ناشی از شادکامی به مسئله گشایشی موفق و تامل بیشتر در زندگی منجر می‌شود؛ همچنین شاد کامی اثرهای مثبتی بر ادراک، شناخت و تعامل اجتماعی دارد و در افزایش خلاقیت و عمر طولانی نیز موثر است.
بنابر این نظریات، نبود فضای شاد، با نشاط شهری و غالب بودن افسردگی روحی شهروندان موجب کاهش رضایت از زندگی و احساس خوشبختی و شیوع گرایش‌های منفی در جامعه خواهد شد. به همین دلیل زیبایی فضای شهری یکی از اولویت های اصلی در کشورهای توسعه یافته به شمار می رود و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده اند.
جزیره کیش با 91.5 کیلومتر مساحت در میان آب های نیلگون خلیج فارس سالیانه میزبان بیش از یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر است و زیبایی جلوه های بصری می تواند نقش مهمی در افزایش گردشگران جزیره کیش داشته باشد.

امتیاز به خبر :