سال 97 سال رشد و توسعه ورزش جزیره کیش

دبیرشورای ورزش منطقه آزاد کیش با اشاره به میزبانی این جزیره برای رویدادهای بین المللی گفت: هنوز در مورد همکاری با قطر برای برگزاری جام جهانی فوتبال به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

به گزارش فرینا به نقل از مهر، اظهارداشت: برای میزبانی این رقابت ها و آماده سازی زمین های ساحلی کیش، اقدامات زیادی طی یک ماه گذشته انجام دادیم تا شاهد برگزاری مسابقات در بهترین سطح ممکن باشیم. وی با اشاره به تقویم ورزشی سازمان منطقه آزاد کیش برای سال آینده تصریح کرد: طبق برنامه سال پُرکاری در پیش داریم به خصوص اینکه در بسیاری رشته ها میزبان مسابقات بین المللی خواهیم بود. زمان برخی از این رقابت ها قطعی و نهایی شده اما در مورد برخی دیگر پیشنهادات اولیه خیلی جدی مطرح شده و منتظر برنامه قطعی و نهایی آنها از طرف مسئولان مربوطه شان هستیم.
دبیرشورای ورزش و تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه دوومیدانی و تنیس از جمله رشته هایی هستند که میزبانی رقابت های آنها در تقویم سال 97 این سازمان گنجانده شده است، یادآور شد: دهه سوم فروردین ماه رقابت های دوی ایرانیان با حضور بهترین های این رشته به میزبانی جزیره کیش برگزار می شود. رقابت های بین المللی تنیس و از جمله رقابت های فیوچرز هم از جمله رویدادهایی است که برگزاری آن در جزیره کیش برای سال آینده قطعی شده است. آبان ماه زمان برگزاری این رقابت هاست.
افشارزاده یادآور شد: علاوه بر این در رشته های دیگر مانند اسکواش و سوارکاری هم میزبان مسابقات داخلی و بین المللی هستیم. تا به امروز زمان برگزاری رقابت های دوومیدانی و تنیس قطعی شده اما در مورد سایر رشته ها هنوز زمان نهایی مشخص نشده است. تا یک هفته دیگر تقویم ورزش جزیره کیش برای سال آینده قطعی و ارائه خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه بخشی از این تقویم به برگزاری اردوهای تدارکاتی ورزشکاران و تیم ها ویژه بازی های آسیایی و المپیک اختصاص دارد، گفت: برپایی کمپ تمرینی در رشته های مختلف بخش مهمی از تقویم است. در این زمینه بر اساس درخواست فدراسیون ها و مذاکره با آنها برنامه ریزی می کنیم. در کل به گونه ای پیش خواهیم رفت که جزیره کیش به یک مرکز تمرینی ایده آل برای ورزشکاران تبدیل شود به خصوص با توجه به برنامه هایی که برای مجهزتر کردن ورزش جزیره داریم.
دبیرشورای ورزش و تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد کیش اظهارداشت: انصاری که مدیریت منطقه آزاد کیش را بر عهده دارد به بخش ورزش و مهیا کردن شرایط لازم برای برگزاری کمپ های تمرینی و میزبانی رقابت های مختلف تاکید زیادی دارد به خصوص با توجه به برنامه هایی که برای مجهزتر کردن امکانات ورزشی کیش داریم. بر اساس این برنامه تا خردادماه سال آینده اقدامات زیادی در زمینه ساخت و ساز و تجهیز جزیره به امکانات بیشتر انجام می شود.
افشارزاده در بخش پایانی گفتگو با خبرنگار مهر در مورد «موضوع درخواست قطر برای کمک گرفتن از جزیره کیش برای برگزاری رقابت های جام جهانی 2022 فوتبال و اینکه این درخواست و نتیجه آن به کجا رسیده است؟»، توضیح داد و گفت: مسئولان فوتبال قطر با توجه به شباهت و نزدیک بودن شرایط آب و هوایی کیش به این کشور، متقاضی بهره مندی از امکانات جزیره برای برگزاری مسابقات جام جهانی بودند. در واقع آنها می خواهند برای برپایی کمپ تمرینی تیم ها از جزیره کیش استفاده کنند. صحبت های اولیه انجام شد و قرار بر این بود تا مذاکرات تکمیلی انجام شود. طبیعتا فدراسیون فوتبال هم باید در این زمینه همکاری داشته باشد که این کار را هم انجام داده است. اخیرا با محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون صحبت هایی داشتم.
دبیرشورای ورزش و تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: به گفته ساکت، فدراسیون فوتبال نامه نگاری هایی در این زمینه با قطری ها داشته است اما هنوز آنها پاسخ قطعی و نهایی خود را اعلام نکرده اند. در هر صورت ما در جزیره کیش آمادگی لازم برای همکاری با قطری ها را داریم اما همه چیز منوط به پیگیری خود قطری ها و نتیجه مذاکرات است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو