افتتاح چهار طرح پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر

سه طرح پتروشیمی از مجموعه طرحهای صنایع تکمیلی و پایین دستی و یک طرح تصفیه پساب صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با حضور معاونان وزیر نفت در امور پتروشیمی و در امور مهندسی، پژوهش و فناوری افتتاح شد.


به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حاشیه افتتاح این طرحها در گفت و گو با ایرنا گفت: سه طرح پتروشیمی از مجموعه طرحهای صنایع تکمیلی و پایین دستی این صنعت با 977 میلیارد ریال (معادل 15.1 میلیون دلار) امروز به بهره برداری رسید.
سید امید شهیدی ‏نیا ظرفیت اشتغالزایی این سه طرح را 152 شعل مستقیم اعلام کرد و افزود: این کارخانه‌ها سالانه 146 هزار تن آمیزه‌، مستربچ و کامپاند های پلیمری و گرانول حاصل از بازیافت کیسه های شیرینگ تولید می‌کنند و محصولات آنها در صنایع ساختمانی، خودرو، بسته بندی، نساجی و خانگی کاربرد دارند.
شهیدی ‏نیا گفت: این کارخانه ها در مجموع در محدوده وسعت 115 هزار و 350 متر پنج هکتار در اراضی شرکت پتروشیمی مارون ایجاد شده اند که 2 طرح از آنها از زنجیره محصولات پایین دستی شرکت پتروشیمی مارون به شمار می‌روند.
وی افزود: طرح تولید آمیزه ها و مستربچ های پلیمری با سرمایه گذاری شرکت آمیزه های پویا پلیمری مارون به مبلغ 262 میلیارد ریال و 3/2 میلیون دلار ارزی در مساحت 60هزار و 355 مترمربع در سایت یک منطقه ویژه افتتاح شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: مواد اولیه این طرح انواع محصولات پلیمری و ظرفیت تولید سالیانه 78 هزار تن محصول است که در صنایع ساختمانی، خودرو، نساجی و خانگی کاربرد دارد و اشتغال زایی برای 77 نفر را به همراه دارد.
شهیدی ‏نیا همچنین گفت: طرح تولید آمیزه ها و مستربچ های پلیمری با سرمایه گذاری شرکت صنایع تکمیلی مارون با اعتبار 680 میلیارد ریال و 5/12 میلیون دلار ارزی در زمینی به مساحت پنج هکتار از اراضی شرکت پتروشیمی مارون در سایت دو منطقه ویژه برای تولید انواع آمیزه های پلیمری پرکاربرد در صنایع ساختمانی، خودرو، نساجی و خانگی با اشتغال زایی 61 نفر و ظرفیت تولید 65هزار تن سالیانه می باشد.
وی افزود: طرح تولید آمیزه های پلیمری (کامپاندینگ) با هدف تولید محصولات کامپاند پلیمری و همچنین گرانول حاصل از بازیافت کیسه های شیرینگ مانند طرح های قبلی جهت کاربرد در صنایع ساختمانی، خودرو، صنایع بسته بندی، نساجی و خانگی در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی توسط شرکت اهدا پلیمر پاک از جمله طرح های افتتاح شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: این طرح نیز که از سال 95 آغاز شد با سرمایه گذاری 35 میلیارد ریال و 3/0میلیون دلار ارزی برای 14 نفر شغل ایجاده کرده و سالانه سه هزار و 200 تن ظرفیت تولید دارد.
شهیدی ‏نیا گفت: طرح تصفیه پساب شرکت پتروشیمی مارون به روش MBR (فرآیند رآکتور بیولوژیکی غشایی) نیز در سایت 2منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ایجاد شده است.
وی افزود: اجرای این تصفیه خانه از سال 1392 با سرمایه گذاری شرکت پتروشیمی مارون به منظور تصفیه پساب واحد الفین، EG و EO آغاز شد .
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی این طرح در مساحت 10 هزار مترمربع در اراضی شرکت پتروشیمی مارون با 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ارزی افتتاح شده است.




 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو