آموزش مفاهيم ژئوپارک و ژئوتوریسم به 60 آموزگار در جزیره قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از برگزاری كارگاه آموزشی مفاهیم ژئوپارک و ژئوتوریسم برای 60 تن از معلمان مدارس بخش شهاب در این جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی گفت: تعامل پایدار و سازنده بین مدیریت ژئوپارک جهانی قشم و آموزش و پرورش بخش شهاب و انتقال جهت گیری های صحیح برنامه های علمی، ترویجی و آموزشی از جمله ماموریت های اصلی این مدیریت است.
وی افزود: مدیریت ژئوپارک جهانی قشم با برگزاری کارگاه آموزشی تحت عنوان «آشنایی با مفاهیم ژئوپارک و ژئوتوریسم» ویژه معلمان مدارس بخش شهاب تلاش کرده تا از رهگذر این تعامل، فرصت انتقال اطلاعات برای هر دو طرف ایجاد شود و به تدریج رویکرد برقراری ارتباط با گروه های  آموزشی به عنوان مرجعی تاثیر گذار در کیفیت بخشی به آموزش در بین دانش آموزان تبدیل شود.
مدیر ژئوپارک قشم گفت: با توجه به اينكه بیشتر سايت های دارای اهميت زمين شناسی و زمين ريخت شناسی ژئوپارك جهانی قشم در غرب جزيره قرار دارد، روستاهای بخش شهاب قشم همواره ميزبان برنامه های علمی و ترويجی این مديريت بوده و به همین دلیل نخستین کارگاه آموزشی ویژه آموزگاران با حضور 60 تن از معلمان در سالن اجتماعات دبیرستان ملاصدرای روستای طبل برگزار شد.
او اظهار کرد: آشنایی معلمان مدارس با مفاهیم مربوط به علوم زمین و پدیده های زمین شناختی در این جزیره موجب ارتقا و بهبود فرايند آموزش به دانش آموزان به عنوان سفیران ژئوپارک و بازوی موثر و توانمند این حوزه خواهد شد.
امری کاظمی با اعلام اینکه مباحث این دوره با همکاری موسسه زمین شناختی خاورمیانه ارائه و مورد استقبال فراگيران دوره قرار گرفته است، افزود: جهت ارتقا دانش تخصصی در زمينه برنامه های ژئوپارک و مفاهيم علوم زمين و ترويج آن در سطح ملی و بین المللی دوره های مختلف آموزش تكميلی در دستور کار این مدیریت قرار دارد.
بنا به این گزارش، ژئوپارک جهانی قشم در جنوب ایران با وسعت بالغ بر 2063 کیلومترمربع، نخستین ژئوپارک خاورمیانه می باشد که از ظرفیت های گردشگری فراوان برخوردار است.

امتیاز به خبر :