17 پروژه زیربنایی در استان هرمزگان افتتاح و عملیات اجرایی 11 پروژه آغاز شد

در مراسم دیدار رییس جمهور با برگزیدگان و نخبگان استان هرمزگان، 17 پروژه عمرانی، خدماتی و زیربنایی به طور همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح و عملیات اجرایی 11 پروژه دیگر نیز به دستور رییس جمهور آغاز شد.

به گزارش فرینا، این طرحها با مجموع اعتبار و سرمایه گذاری 11 هزار و 398 میلیارد ریال  و 54 میلیون یورو از سوی دولت و 14 هزار و 333 میلیارد ریال به اضافه 770 میلیون یورو از سوی بخش خصوصی افتتاح شده و یا اجرا خواهند شد.

با افتتاح و یا اجرای این طرحها ، در مجموع 5 هزار و 423 نفر به شکل مستقیم مشغول کار خواهند شد.

افتتاح یکهزار کیلومتر راه روستایی،آغاز عملیات اجرایی 5 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی  و افتتاح 77 کیلومتر از کریدور نوار ساحلی از جمله طرحهای حوزه وزارت راه و شهرسازی در استان بود.

در حوزه وزارت نیرو نیز فاز 3 طرح جامع آبرسانی به 35 روستای جزیره قشم و فاز نخست طرح تصفیه خانه فاضلاب رودان افتتاح و عملیات اجرایی تصفیه خانه آب از سد سرنی، عملیات اجرایی سد گابریک، عملیات اجرایی خط انتقال آب طرح آب شیرین کن بندرعباس به مخازن این شهر آغاز شد.

همچنین در حوزه وزارت جهاد کشاورزی، 354 طرح آبیاری تحت فشار، 25 طرح گلخانه‌ای،سیلوی نگهداری گندم  و فاز 2 طرح پرورش ماهی در دریا افتتاح و عملیات اجرایی 17 پروژه ایجاد شبکه آبیاری اراضی دشت میناب و عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای آغاز شد.

در حوزه وزارت نفت، طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندر عباس افتتاح و عملیات اجرایی گازرسانی به 36 هزار خانوار شهری و روستایی آغاز شد.

همچنین در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت، ا طرح تولید بریکت گرم (آهن اسفنجی)، طرح فرآورده‌های نفتی سیه‌فام، طرح تولید هیدرو کربن سبک و سنگین و طرح تولید انواع قیر افتتاح و عملیات اجرایی بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، عملیات اجرایی طرح ژئوفیزیک هوایی شناسایی پهنه‌های معدن استان وعملیات اجرایی شهرک صنایع دریایی آغاز گردید.در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در مجموع 1424 طرح به بهره برداری رسید.

در حوزه شورای عالی مناطق آزاد نیز پالایشگاه شیرین‌سازی گاز هنگام (کورزین) و 30 طرح شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی افتتاح و عملیات اجرایی طرح سوخت‌رسانی فرودگاه کیش آغاز شد.

رییس جمهور در این مراسم پس از توضیحات وزیر جهادکشاورزی درباره طرحهای مربوط به این وزارتخانه با ابراز خشنودی از اینکه سطح زیرکشت گلخانه ای از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از 2 برابر شده است، گفت: یکی از طرحهای دیگری که امروز و از اینجا افتتاح می شود، طرح پرورش ماهی در قفس است که البته این عنوان را نمی پسندم؛ این تعبیر ماهی در قفس جالب نیست. ما نمی خواهیم هیچ کسی در قفس باشد و ماهی را هم نمی خواهیم عنوان شود که در قفس پرورش می یابد.

دکتر روحانی همچنین باابراز خرسندی از افتتاح طرحهای مرتبط با آبرسانی به شهرها و روستاها و همچنین طرحهای راهسازی در روستاها گفت: راه روستایی در تسهیل شرایط زندگی روستاییان بسیار تاثیرگذار است و امروز هم 1000 کیلومتر راه روستایی به بهره برداری می رسد که امیدوارم باعث ارتقای وضعیت زندگی روستاییان شود.

رئیس جمهور همچنین درباره ضرورت توجه به ظرفیتهای استان هرمزگان در عرصه گردشگری گفت: باید از همه امکانات برای توسعه گردشگری در ایران و هرمزگان بهره بگیریم. گردشگری هم باعث افزایش نشاط در مردم می شود و هم زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال است. از سوی دیگر با توسعه گردشگری مردم بهتر از قبل ایران و زیبایی های آن را می بینند و کشور خود را بهتر می شناسند و با فرهنگ خودشان بیش از گذشته آشنا می شوند و با ارتقای امکانات گردشگری زمینه جذب گردشگر خارجی نیز بیش از پیش فراهم می شود.

دکتر روحانی همچنین هنگام صدور دستور افتتاح طرحهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که در دولت یازدهم و دوازدهم تلاشها و پیشرفتهای بسیار خوبی در زمینه ارتباطات انجام شده که این پیشرفتها فرصتهای مناسبی برای ایجاد اشتغال در عرصه فضای مجازی به وجود آورده است.

وی همچنین از سازمان مناطق آزاد تجاری نیز به دلیل ایجاد کمپ های مناسب اقامتی مسافران نوروزی در استان هرمزگان به ویژه در جزیره قشم تشکر کرد و تلاش های این سازمان برای حفاظت از محیط زیست مناطق آزاد و تجاری را مورد تقدیر قرار داد.

رئیس جمهور هنگام افتتاح بخشی از طرحهای وزارت نفت نیز به گازرسانی به 11 هزار روستا از ابتدای دولت یازدهم تا کنون اشاره کرد و آن را مایه افتخار توصیف کرد و اظهار داشت که هر چه به روستاییان خدمت کنیم باز نسبت به وظیفه بزرگی که در خدمت به ایشان داریم، اندک است.

در این مراسم همچنین ضمن امضای تفاهم نامه بین صندوق حمایت از نوآوری و استانداری هرمزگان، از تعدادی از فعالان و مدیران شرکتهای دانش بنیان موفق توسط معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو