منطقه آزاد کیش به قطب ملی و بین المللی فرهنگ و هنر در کشور تبدیل می شود

معاون فرهنگي و اجتماعی سازمان منطقه آزاد كيش گفت: جزیره کیش به کارگاه آفرینش های هنری و ادبی و قطب ملی و بین المللی فرهنگ و هنر در کشور تبدیل می شود.

به گزارش فرینا، سعید پورعلي در پانزدهمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در جزیره کیش افزود: برگزاری نشست های معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری فرصتی برای تقویت تعامل و گفت و گوی بین مدیران، کارشناسان و خبرگان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری است.

پورعلی با بیان اینکه دانش افزایی، بررسی سیاست ها و راهبردهای توسعه فرهنگی و اجتماعی می تواند به بهبود عملکرد و کارایی مناطق آزاد بیفزاید افزود: مناطق آزاد، مامور الگوسازی برای توسعه ملی کشورند و این رویکرد نیاز به تعامل جدی در این مناطق با عرصه ملی و بین المللی دارد.

وی گفت: نقش فرهنگ در این میان حایز اهمیت است و فرهنگ در مسیر توسعه ملی باید در بهبود کارآیی و ارتقا فرآیندهای توسعه، نقش ایفا کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: فرهنگ برای الگوسازی توسعه ملی، ارتقا شهروندی و ایجاد فضای مشارکت بخش خصوصی و نیز تقویت نهادهای مدنی و پرهیز از تصدی گری باید سهم برجسته ای در اقتصاد ملی و تولید ثروت ایفا کند.

پورعلی افزود: حضور و اعتماد به مردم در مناطق آزاد و تلاش جدی برای بهره مندی از مردم سازمان یافته در فرایندهای تصمیم سازی هم نباید فراموش شود.

وی گفت: منطقه آزاد کیش با توجه به قدمت و ظرفیت های بالقوه و بالفعل خود می تواند نقش موثری در بین مناطق آزاد کشور ایفا کند.

گفتنی است پانزدهمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد صنعتی و تجاری کشور به مدت دو روز در جزیره مرجانی کیش برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو