نصب دستگاه تولید آب از هوا در منطقه آزاد قشم

مدیرعامل شرکت سبزانرژی تجارت اروند با اشاره به نصب نخستین دستگاه تولید آب از هوا مجهز به سیستم هایبرید و هوشمند انرژی در روستای نقاشه جزیره قشم، از این منطقه آزاد به عنوان پیشتاز و پایلوت تولید آب از هوا در خاومیانه نام برد.

به گزارش فرینا، سیاوش ابراهیمی گفت: نخستین سیستم تولید آب از هوا در قشم با حجم 60 لیتر آب از رطوبت هوا در روز با همکاری شرکت سبز انرژی، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان در روستای نقاشه جزیره قشم به مرحله بهره برداری رسید.

وی با اعلام اینکه این سیستم تولید آب از هوا با 105 کیلوگرم وزن با مصرف انرژی 1.2 کیلووات در ابعاد 82 سانتیمتر طول، 68 سانتیمتر عرض و 77 سانتیمتر ارتفاع ساخته شده است، افزود: برای تولید آب شرب شیرین از هوا توسط این سیستم به متوسط دمای ۳۰ درجه و رطوبت ۶۰ درصد نیازمندیم که خوشبختانه این شرایط در منطقه آزاد قشم در طول سال وجود دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت سبزانرژی تجارت اروند، انرژی این دستگاه به عنوان یک سیستم چندگانه سوز از پنل های خورشیدی، باطری و برق شهر تامین می شود و دستگاه به طور خودکار و هوشمند انرژی مورد نیاز خود را از منابع در دسترس تهیه و استفاده می کند.

او با اعلام اینکه با راه اندازی سیستم های مشابه با توان تولید بیشتر می توان تا چندین هزار لیتر آب شرب شیرین از هوا در روز تولید کرد، گفت: خروج از نگرانی کم آبی، ایجاد اشتغال پایدار برای شمار زیادی از جویندگان کار و مشکلات درحد صفر این سیستم ها در امور زیست محیطی از مزیت های دستگاه های تولید آب از هوا در مناطق مستعد کشور همچون منطقه آزاد قشم است.

ابراهیمی بیان کرد: با توجه به شرایط پاک هوای جزیره قشم، هزینه سالانه تولید آب شیرین با سیستم های تولید آب از هوا بسیار پائین است و نیازی به تعویض زودهنگام فیلترهای هوا ندارد.

وی گفت: قشم می تواند با اجرای پروژه های تولید آب از هوا در حجم های مختلف به پیشتاز توسعه تکنولوژی تولید آب شرب شیرین از هوا در کشور و خاورمیانه تبدیل می شود.

ابرهیمی افزود استفاده از سیستم های تولید آب از رطوبت هوا  در کنار سیستم های تولید آب RO به حل بحران کم آبی کشور کمک می کند.

به گفته مدیرعامل شرکت سبز انرژی تجارت اروند، طرح های فنی مربوط به اجرای مزارع تولید آب از هوا (که از ترکیب چندین دستگاه تولید آب از هوا ایجاد می شود) با هدف حل بحران آب کشور از حدود یک سال پیش به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارائه شد و با شناسایی روستای نقاشه قشم، نخستین سیستم تولید آب از هوا به عنوان پایلوت در این روستا رونمایی شد.

جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.
 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.