منطقه آزاد ارس می تواند صادر کننده خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه باشد

رئیس پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران در آیین گرامیداشت روز مهندس، از پتانسیل بالای منطقه آزاد ارس برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه سخن به میان آورد.

به گزارش فرینا، زهرا امام جمعه ضمن تبریک روز مهندس، گفت: منطقه آزاد ارس می تواند صادرکننده خدمات فنی و مهندسی باشد و به دلیل همجواری با کشورهایی که از نظر فنی و مهندسی سطح پایینتری نسبت به ایران دارند، پتانسیل بالایی برای نیل به این هدف دارد.
وی افزود: نخجوان، ارمنستان و آذربایجان می توانند مقصد هدف برای خدمات فنی و مهندسی ایران باشد و اگر امروزه نتوانیم در این بازارها نفوذ کنیم، بدون شک کشورهای دیگری هستند که قصد ورود به این بازارها را دارند.
امام جمعه ضمن اشاره به تغییرات اعمال شده در واحدهای درسی رشته های مهندسی، خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران تلاش می کند تا در کنار واحدهای درسی، مهندسان آینده را با مسائلی چون کارآفرینی نیز آشنا کند تا فارغ التحصیل دانشگاه امکان ایجاد شغل برای خود و دیگران را داشته باشد.
وی اظهار کرد: این روزها استقبال از رشته های مهندسی به دلیل تضمین نبودن آینده شغلی دانشجویان، کاهش پیدا کرده است.
رئیس پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: آموزش اخلاق در کنار سایر دروس برای دانشجویان ضروری است و باعث می شود که احساس تعهد در تمام فارغ التحصیلان به وجود بیاید.
گفتنی است، آئین گرامیداشت روز مهندس با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، معاونین و مدیران سازمان و رئیس پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران برگزار شد. در این آئین از مهندسان شاغل در سازمان منطقه آزاد ارس، تقدیر شد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو