ارس اولین میزبان مسابقات بین‌المللی تیراندازی با کمان سنتی

سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان سنتی با اشاره به این‌که "ایران" برای اولین بار در منطقه آزاد ارس میزبان «مسابقات بین‌المللی تیراندازی با کمان سنتی» است، گفت: منطقه آزاد تجاری ارس میزبان این مسابقات بوده و با هماهنگی فدراسیون تیراندازی با کمان، عنوان «جام صلح و دوستی» را به جهت گسترش صلح و دوستی برای این مسابقات انتخاب کرده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، بهروز عباس‌نژاد، منطقه آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که ایران برای اولین‌بار است که میزبانی مسابقات بین المللی تیراندازی با کمان سنتی(جام صلح و دوستی) برعهده می‌گیرد، گفت: از 10 کشور برای شرکت در این مسابقات دعوت شده که هفت کشور تا کنون ثبت نام کرده‌اند.
وی بیان کرد: نزدیک 10 الی 12 سال است که در ایران به صورت تیمی و متمرکز در رشته‌ی ورزشی "تیراندازی با کمان سنتی" فعالیت می‌کند، البته پیش از آن نیز فعالیت‌های انجام می‌شد که متمرکز و تیمی نبود!
وی افزود: از پنج الی شش سال پیش نیز کمیته کمان سنتی در فدراسیون راه‎اندازی شده و تیم‌های ورزرشی مربوطه به مدت سه سال است که زیرنظر فدراسیون در مسابقات (قهرمانی، قهرمانی کشور، آزاد) شرکت می‌کنند.
سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان سنتی گفت: مسابقات تیراندازی با کمان سنتی در کشور از روند روبه رشدی برخوردار است و حتی مسابقات البرز نیز سطح بسیار بالایی داشت و در سطح مسابقات بین‌المللی بود.
عباس نژاد با بیان اینکه نزدیک دو و نیم سال است که تیم ملی کشور در رشته‌ی تیراندازی با کمان سنتی شکل گرفته و تیم جوانان و بزرگسالان نیز در این رشته ورزشی تشکیل شده است گفت: در این مسابقات نیز به خاطر شرایط میزبانی با سه تیم ایرانی شرکت خواهیم کرد و تیم‌های ایرانی، امید کسب مدال قهرمانی را دارند.
وی از حضور تیم‌های ورزشی "تیراندازی با کمان سنتی" از کشورهای تایلند، فیلیپین، افغانستان، قرقیزستان، مغولستان، عراق، ترکیه، مجارستان، آذربایجان و ارمنستان خبر داد و گفت: احتمال این‌که تعداد تیم‌های شرکت کننده از کشورهای خارجی افزایش یابد، وجود دارد.
عباس‌نژاد با بیان این‌که مسابقات در دو رده‌ی انفرادی و تیمی (آقایان و بانوان) برگزار می‌شود، تاکید کرد: در رشته‌ی تیراندازی با کمان وقتی تیم‌ها در مسابقات شرکت می‌کنند، به تعداد تیم آقایان، تیم‌های بانوان هم در مسابقات شرکت می‌کنند.
شایان ذکر است مسابقات بین المللی تیراندازی با کمان سنتی (جام صلح و دوستی) روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 16 و 17 اسفند ماه به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار خواهد شد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.