تعهد ۸۵ میلیون دلاری هندی‌ها برای تجهیز بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ساخت و نصب بخش اول تجهیزات تخلیه و بارگیری بندر چابهار بر اساس قرارداد با شرکت هندی تا دو سال آینده خبر داد.

به گزارش فرینا، بهروز آقایی با اشاره به اعتبارات صرف شده برای ساخت و تجهیز بندر چابهار اظهار داشت: برای ساخت و بهره برداری فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی در مجموع ۳۹۴ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام پذیرفته ‌است.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات تخصیص یافته به بندر چابهار از طریق صندوق توسعه ملی مبلغ ۴۰۳ میلیون دلار بوده است، افزود: با توجه به تمایل هندی ها به حضور در بندر چابهار و دسترسی به بازار کشورهای افغانستان، آسیای میانه و روسیه، قراردادی فی مابین دو شرکت ایرانی و هندوستانی منعقد شده است.
وی ادامه داد: طبق این قرارداد اسکله های مذکور پس از تجهیز می توانند از سهم اپراتوری کالاهای ترانزیتی، ترانشیپی و صادراتی منتفع گردند که بخشی از سهم طرف ایرانی می بایست در وجه سازمان بنادر و دریانوردی کارسازی شود.
 مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: طبق این قرارداد شرکت هندی ۸۵ میلیون و ۲۸۶ هزار دلار صرف خرید و تجهیز اسکله فاز اول می کند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۴ دستگاه از تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری وارد بندر چابهار شده است، تصریح کرد: بخش عمده این تجهیزات در حال حاضر به مرحله مونتاژ رسیده است.
وی افزود: در این قرارداد طرف هندی موظف به خرید ۳۲ دستگاه تجهیز، تخلیه و بارگیری به ارزش بیش از ۸۵ میلیون دلار است که قرارداد بخش اول این تجهیزات در قالب ۴ دستگاه «گنتری کرین» به ارزش ۲۹ میلیون دلار با یک شرکت چینی منعقد شده که می بایست طی دو سال آینده وارد بندر اقیانوسی چابهار شود.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو