دریافت «تقدیرنامه سه ستاره برای تلاش‌گران بهره‌وری» توسط منطقه ویژه خلیج فارس

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس موفق به دریافت «تقدیرنامه سه ستاره برای تلاش‌گران بهره‌وری» شد.

به گزارش فرینا، پنجمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران با شعار «بهره وری بنیان رقابت پذیری در اقتصاد مقاومتی» که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس موفق به دریافت «تقدیرنامه سه ستاره برای تلاش‌گران بهره‌وری» شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در این مراسم گفت: تقدیر به عمل آمده از منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در حقیقت تقدیر از تلاش تمامی همکاران در منطقه است. تمامی مدیران و کارشناسان و افراد مشغول به فعالیت در منطقه ویژه با جدیت تمام به توسعه آن کمک می‌کنند. شرایط کنونی کشور اجازه بازگشت به عقب را نمی‌دهد و قطعا تمامی برنامه‌ریزی‌ها باید برای پیشرفت‌های بیشتر در آینده صورت گیرد. امیدواریم به لطف خداوند و کمک همکاران و حمایت سازمان بتوانیم چشم‌انداز مناسبی را طرح‌ریزی کرده و به سوی آن حرکت کنیم.

حسن خلج طهرانی، در مورد نقش منطقه ویژه برای جذب سرمایه افزود: بخش اعظم توسعه صنایع به مسائل مالی باز می‌گردد، اما اراده سازمان‌ها و تعیین هدف‌ها برای پیشبرد اهداف خود و نیز تلاش همه افراد داخل سازمان‌ها است که به روند توسعه در کنار تامین مالی مناسب کمک می‌کند. بحث تامین منابع مالی در مناطق ویژه یک موضوع بسیار مهم می‌باشد که دستیابی صحیح به آن نیازمند برنامه‌ریزی درست است. مهیا کردن شرایط و زیر ساخت‌های لازم باعث می‌شود تا سرمایه‌گذار به سرمایه‌گذاری تمایل پیدا کند. پر واضح است که سرمایه‌گذار، سرمایه خود را جایی هزینه میکند تا منافع مالی خود را نیز ببرد. در نتیجه ایجاد فضای مناسب و دادن اطمینان خاطر به سرمایه‌گذار برای بازگشت سرمایه باعث می‌شود تا او تامین منابع را با خاطر آسوده عهده‌دار شود و در توسعه مناطق ویژه سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دهد تا بهره‌برداری‌های مناسب از آن‌ها انجام شود.

در ادامه خلج طهرانی، حضور دکتر حسن روحانی را در این منطقه ویژه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: حضور شخص محترم رئیس جمهور در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس منجر به آشنایی بیشتر سازمان‌های تصمیم‌گیرنده بزرگ کشور با این منطقه شده است. آشنایی با دستاوردها و زیر ساخت‌های این منطقه و محیط صنعتی و شرکت‌های فعال در منطقه ویژه بسیار مهم و تاثیر گذار است. این امر برای آینده منطقه ویژه بسیار مطلوب بوده و نیاز‌های توسعه‌ای واحدهای مشغول به فعالیت در این منطقه با شناخت بهتری پاسخ داده می‌شوند.

 با حضور ریاست جمهوری پروژه‌های بسیار مناسبی افتتاح شدند برای مثال پروژه «صبا فولاد خلیج فارس» که سال‌ها به طول انجامیده و بارها متوقف شده بود پس از دولت یازدهم فعالیت خود را از سر گرفت و به بهره‌برداری رسید.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که در طی این مدت جناب آقای دکتر همتی استانداری محترم هرمزگان با نکته‌سنجی و تلاش فراوان پی‌گیر مسائل توسعه صنعتی استان بودند که نمونه آن معرفی سرمایه‌گذران حرفه‌ای به منطقه ویژه و نیز پیگیری مشکلات آن‌ها بوده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس توجه به توسعه زیرساخت‌ها در برنامه‌های بلند مدت را از نیازهای اصلی منطقه ویژه دانست و گفت: در برنامه‌های بلند مدت نیاز است تا در توسعه زیرساخت‌ها تلاش‌های مناسبی صورت گیرد. در بحث تامین برق اطمینان خاطر مناسبی وجود دارد چرا که نیروگاه 235 مگاواتی غدیر در اوایل سال آینده وارد مدار خواهد شد. در مورد گاز نیز «خط 30 اینچ صلح» نیز با عبور از بخش بالایی منطقه و نیز طرح‌های توسعه‌ای موجود، نیاز منطقه را برطرف خواهند کرد. آبشیرین‌کن‌های منطقه‌ای و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز آب منطقه را تامین ‌می‌کنند. امید می‌رود که این مجموعه در سال 1397 به شکوفایی کامل برسد. در ضمن طرح تولید «100 هزار متر مکعب آب شیرین در روز» در ماه‌های ابتدایی سال 1397 به بهره‌برداری خواهد رسید. در نتیجه در زیر ساخت‌ها مشکلی وجود نخواهد داشت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو