افزایش 41 درصدی صادرات در منطقه ویژه انرژی پارس

مدیرامور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: ارزش صادرات محصولات تولیدی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با افزایش 41 درصدی به بیش از 1/4 میلیارد دلار رسید.

به گزارش فرینا، سید محمد مهدی مهدوی با بیان اینکه صادرات میعانات گازی در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن 5 درصد افزایش یافته است افزود: طی این مدت 1 میلیون و 317 هزار و 389 تن  میعانات گازی تولیدی پالایشگاه های پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شده است.

 مهدوی گفت: ارزش صادرات میعانات گازی در بازه زمانی یاد شده 650 میلیون و 183 هزار و 362 دلار است که نسبت به مدت مشابه پارسال32 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی  با بیان اینکه 1 میلیون و 366 هزار و 862 تن به ارزش 786 میلیون و 782 هزار و66 دلار محصولات غیر نفتی تولیدی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در بهمن ماه امسال به خارج از کشور صادر شده است افزود: در بازه زمانی یاد شده صادرات محصولات غیر نفتی به خارج از کشور از حیث وزن و ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 39و 49 درصد افزایش یافته است.

 مدیر امور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مجموع کل صادرات میعانات گازی و کالاها غیر نفتی منطقه را 2 میلیون و 684 هزار و 251 تن به ارزش 1 میلیارد و 436 میلیون و 965 هزار و 428 دلار اعلام کرد و گفت: در بازه زمانی یاد شده صادرات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به لحاظ وزن 20 درصد و به حیث ارزش 41 درصد افزایش را نشان می دهد.

 دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین ،میعانات گازی، سیمان و متانول از مهمترین کالاها و محصولات غیر نفتی صادراتی این منطقه است که به 29 کشور مختلف صادر می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو