تشکیل تیم مقابله و رفع آلودگی شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

تیم مقابله با آلودگی شیمیایی(HAZMAT) با هدف ارتقأ توان عملیاتی نیروهای مرکز ایمنی و آتش نشانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) تشکیل و راه اندازی می شود.

به گزارش فرینا، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  با اشاره به ترانزیت و تخلیه و بارگیری حجم قابل توجهی از مواد شیمیایی و کالاهای خطرناک در این مجتمع بزرگ بندری، اظهار داشت: از آنجا که ارتقاء ایمنی در بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) از اهمیت و ضرورت بسیار بالایی برخوردار است، به منظور ارتقاء توان عملیاتی نیروهای مرکز ایمنی و آتش نشانی این مجتمع بزرگ بندری در مقابله با نشت، سرریز و رفع آلودگی مواد شیمیایی طی دوره های آموزشی متوالی ضمن  بهره گیری از مدرسان و استادان مطرح کشور آموزش های  لازم را دیدند.
ایرج مدیری در ادامه افزود: در این مرحله از آموزش ها ۸۰ نفر از نیروهای مذکور به مدت ۳۲ ساعت روش ها، اصول و الزامات مقابله و رفع آلودگی موادشیمایی را فراگرفته و  پس از گذراندن دوره های تکمیلی جهت انتخاب در تیم های عملیاتی HAZMAT برگزیده شده و به عضویت آن درمی آیند.
وی با تأکید بر تداوم این دوره های  آموزشی در مراحل تکمیلی طی سال آتی افزود: به منظور ارتقاء دانش و آگاهی کلیه نیروهای عملیاتی مرکز  ایمنی و آتش نشانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به ویژه  دانش عملیاتی اعضای تیم HAZMAT روند برگزاری این دوره ها با سرفصل های جدید و با رویکرد عملی ادامه خواهد یافت.
یادآور می شود HAZMAT علم شناسایی، مقابله و رفع آلودگی مواد شیمیایی است در مرکز ایمنی و آتش نشانی  بندرامام خمینی(ره) به عنوان بندر پیشگام در پیاده سازی استانداردهای ایمنی بین بنادر سراسر کشور آموزش داده و پیاده سازی می شود.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو