مبادی ورودی کیش آماده پذیرش مسافران نوروزی است

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در نشست با اصحاب رسانه از آمادگی بندر و فرودگاه کیش برای پذیرش مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش فرینا، سید اسماعیل موسوی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نخستین و آخرین محلی که گردشگر با آن روبرو می شود بندر و فرودگاه است اظهارکرد: تلاش های خوبی از نظر زیرساختی و برنامه ریزی صورت گرفته و تمام پرسنل بندر و فرودگاه کیش کاملا مهیای پذیرش مسافران هستند تا تجربه خوبی را در سفر به کیش برای آنان رقم بزنند.

سه مبداء ورودی دریایی به کیش
مدیرعامل بنادر و فرودگاه های کیش در رابطه با خدمات رسانی به مسافران ورودی از طریق دریایی نیز افزود: با توجه به اینکه در ایام نوروز مسافران از سه مبدأ دریایی، بنادر چارک، آفتاب و لنگه وارد جزیره کیش می شوند تمهیداتی در نظر گرفته شده تا با ایجاد شرایط مناسب سفرهای خوبی را تجربه کنند.
وی ایجاد تسهیلات در بخش ورود و خروج خودروها در بندر را از دیگر فعالیت های این حوزه در راستای تکریم گردشگران و افزایش خدمات دانست و افزود: با مجزا شدن مسیرهای ورود و خروج خودروها در بندر و از بندر به داخل شهر از بروز ترافیک و گره خوردگی در این محل جلوگیری می شود.

افزایش خدمات دهی و شناورهای دریایی در نوروز97
وی با بیان اینکه فاصله بین محل پهلو گیری برخی شناورها تا خروجی و ورودی اسکله و ترمینال طولانی است گفت: به منظور تسهیل شرایط تردد و حمل بار برای مسافران مینی بوس هایی پیش بینی شده تا گردشگران براحتی فاطله کشتی تا ترمینال را بپیمایند. همچنین با پیوستن یک فروند شناور مسافری به ظرفیت مسافری ناوگان دریایی کیش 225 اضافه می شود و تعداد صندلی ها به 2115 صندلی افزایش می یابد. دو فروند اقیانوس پیمای شرکت والفجر هم در این ایام از چارک و لنگه به کیش و بالعکس خدمات می دهند که ظرفیت هر یک از این شناورها 120 خودرو و 600 مسافر است.
موسوی با تاکید بر اینکه تلاش شده است تا عرضه بلیت به صورت الکترونیکی انجام شود ادامه داد: مسافران می توانند بدون نیاز به حضور در ترمینال بندر بلیت خود را از دستگاه هایی که توسط بانک انصار در شهر و ترمینال نصب شده با انتخاب نوع شناور و ساعت حرکت خریداری کرده و کارتی مشابه کارت پرواز دریافت کنند.
وی از نصب دستگاه های نرم افزاری اداری( اتوماسیون) در بندر چارک خبر داد و افزود: به دستور مستقیم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در راستای تسهیل و تسریع خدمات رسانی این سیستم ایجاد شده و با وجود آن نیاز به تردد و حضور مداوم افراد در بندر نیست و بسیاری از عملیات بندر توسط سیستم انجام و از حالت دستی به الکترونیکی تبدیل شده است.

بنادر ورودی آماده استقبال از مسافران نوروزی است
مدیرعامل شرکت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد مسافران ورودی به کیش از بندر چارک وارد جزیره می شوند اضافه کرد: امسال با وجود کاهش هزینه های 30 درصدی سفر به کیش در تمام حوزه ها به دستور دکتر انصاری لاری انتظار می رود با افزایش گردشگران روبرو شویم.
وی افزود: در همین راستا تلاش شده است تا شرایط مناسبی در بنادر ایجاد شود و مسافرانی که قصد عزیمت به کیش دارند در بنادر ورودی به کیش در صورت بروز شرایط نا مساعد جوی با مشکل اقامت مواجه نشوند.
موسوی با تاکید بر آماده سازی 50 تخته چادر در این بندر گفت: در طول سال 96 چند بازدید از چارک صورت گرفته به ویژه طی هفته های گذشته مدیرعامل سازمان به طور مستقیم در سفر به چارک از این منطقه بازدید کرده و دستورات لازم در خصوص ایجاد امکانات حداقلی برای مسافران را صادر کرده است.
اصلاح معابر در فرودگاه کیش
موسوی تاکید کرد: علاوه بر ساماندهی کانترهای داخل فرودگاه در بیرون ترمینال هم ضمن بهسازی مسیرها، معابری جهت دسترسی آسان مسافران ایجاد شده است تا از ازدحام به ویژه در ایام نوروز در مقابل خروجی فرودگاه جلوگیری شده و مسافران به راحتی بتوانند به تاکسی دسترسی داشته باشند.
وی همچنین از ایجاد پارکینگ های موقت خبر داد و افزود: شرایطی ایجاد شده است که مسیرهای تاکسی رو از خودروهای شخصی جدا سازی و از میزان ترافیک و ازدحام کاسته شود.

رضایت 94 درصدی از خدمات رسانی بندر و فرودگاه
این مقام مسئول در بنادر و فرودگاه های کیش با بیان اینکه به لحاظ حجم پرواز فرودگاه کیش سومین فرودگاه پرتردد کشور است و با تراکم بالای نشست و برخاست هواپیما مواجه هستیم تاکید کرد: بیش از 24 هزار پرواز در طول سال در فرودگاه کیش انجام می شود در حالیکه فرودگاه کیش یک فرودگاه 24 ساعته محسوب نمی شود اما توانسته ایم سرویس دهی مطلوبی داشته و به تمام تقاضاها پاسخ دهیم و میزان رضایتمدی 94 درصدی مسافران را در بندر و فرودگاه کسب کنیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون هیچ تاخیری ناشی از کندی خدمات رسانی در فرودگاه وجود نداشته است و اگر تاخیری نیز در فرودگاه کیش به وجود می آید به دلیل برنامه های پروازی ایرلاین هاست اگر چه بار پاسخگویی به مسافران بابت این تاخیرها نیز بر دوش پرسنل و کادر فرودگاه قرار گرفته و موجب می شود که در برخی ایام پر ترافیک کارکنان فرودگاه تا پاسی از شب در حال خدمات رسانی به مسافران باشند.
مدیرعامل بنادر و فرودگاه های کیش با اشاره به ایجاد فضای نگهداری و شیردهی نوزادان در فرودگاه کیش افزود: با توجه به تعداد زیادی از مسافران که فرزند شیر خواره به همراه دارند و برای شیردهی و نگهداری از کودکان خود در محل فرودگاه به ویژه هنگام تاخیر پروازها با مشکل مواجه بودند ایجاد این فضا مورد رضایت و استقبال مسافران قرار گرفت.
وی با اشاره به افزایش دستگاه های ایکس ری(XRY) و اصلاح و باز سازی نوارهای نقاله دریافت بار مسافران افزود: نقص در برخی نوارهای نقاله موجب تاخیر در تحویل بار مسافران می شد که با اصلاح این موارد زمان تحویل گیری بار مسافران کاهش یافته است.

فرودگاه کیش از ایمن ترین فرودگاه های کشور است
موسوی در رابطه با وضعیت ایمنی فرودگاه کیش نیز اظهار کرد: فرودگاه کیش یکی از ایمن ترین فرودگاه ها و دارای مدرن ترین و بهترین سیستم های ایمنی در اطفاء حریق و امداد رسانی است و مشکلی در خصوص پذیرش اضطراری پروازها در فرودگاه کیش وجود ندارد ضمن اینکه در جزیره کیش امکانات امدادرسانی، اورژانس و درمانی در سطح بالا وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه فرودگاه کیش دارای سیستم رادیویی مناسبی است از بروزرسانی این سیستم و احداث برج جدید مراقبت خبر داد و افزود: نصب برخی تجهیزات نیازمند امکانات خاصی است. در حال حاضر باند اصلی فرودگاه به دلیل وجود معارض در زمین باند امکان تطویل ندارد.
وی تشریح کرد: این باند به طول 4 هزار متر است که باید تا 400 متر طولانی تر شود این عملیات در حال اجرا بود که وجود معارض کار را متوقف کرد.
موسوی با اشاره به پیگیری های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای انعقاد تفاهم در خصوص معارض باند با مالک این بخش از زمین فرودگاه افزود: با افزایش این باند هواپیماهای غول پیکر نیز امکان تردد در فرودگاه کیش را خواهند داشت.
وی تاکید کرد: در صورتی که این پروژه به مدت 2 سال متوقف نمی شد تجهیزات به قیمت مناسبتری خریداری می شد و با توجه به اینکه این فرودگاه یک فرودگاه بین المللی است نیاز است که برخی تجهیزات به روز در فرودگاه کیش نصب شود مانند سیستمILS که زیر ساخت آن تطویل باند فرودگاه است.

پیش بینی ورود 20 هزار خودرو به کیش در نوروز 97
مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش با بیان اینکه در نوروز سال گذشته بیش از 18 هزار خودرو به جزیره کیش وارد شدند افزود: با توجه به اینکه پیش بینی لازم در خصوص ورود 20 هزار خودرو صورت گرفته و با مساعدت شهرداری چارک مقرر شده است یک ایستگاه سوختگیری سیار در بندر مستقر شود اما به تمام مسافران بندری کیش که با خودرو قصد سفر به جزیره را دارند توصیه می شود با باک پر وارد جزیره شوند.
وی خاطر نشان کرد: در تعامل با مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش نیز هماهنگی هایی در راستای استقرار یک ایستگاه سوختگیری سیار در بندر کیش خواهد شد تا در هنگام خروج خودروها، مسافران نوروزی با مشکل مواجه نشوند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو