اقامت 146هزار مسافر نوروزی در منطقه آزاد چابهار به ثبت رسید

اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و هنری، جشنواره بهار در چابهار، برگزاری کارناوال های شادی، آموزش تورلیدرها برای استقبال بهتر مسافران، جشنواره ها و برپایی نمایشگاه های صنایع دستی وسوغات، اجرای زنده تلویزیونی در سالن ورزشی ورنا و پارک سنگی لیپار سبب جذب گردشگر به چابهار شده است.

به گزارش فرینا به نقل از پانا، دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی منطقه آزاد چابهار گفت: اقامت 146 هزار و 62 مسافر نوروزی از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون در هتل ‌ها، کمپ‌ های چادری، هتل آپارتمان ‌ها، خوابگاه ‌ها، مدارس و چادرهای خودجوش مسافرتی سطح این منطقه به ثبت رسیده است.
طاهره شهرکی اظهار داشت: شهرستان چابهار به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور از جذابیت های فراوانی برای مسافران داخلی و خارجی برخوردار است.
وی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار در تعطیلات نوروزی امسال تمهیدات لازم را برای استقبال و میزبانی از مسافران اندیشیده بطوریکه بیشتر خدمات رفاهی به مسافران را نسبت به سال گذشته دو برابر کرده است.
وی بیان کرد: اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و هنری، جشنواره بهار در چابهار، برگزاری کارناوال های شادی، آموزش تورلیدرها برای استقبال بهتر مسافران، جشنواره ها و برپایی نمایشگاه های صنایع دستی وسوغات، اجرای زنده تلویزیونی در سالن ورزشی ورنا و پارک سنگی لیپار سبب جذب گردشگر به چابهار شده است.
وی ادامه داد: انجام کارهای تبلیغی و اطلاع رسانی به موقع و مناسب از طریق خبرگزاری های رسمی نظیر خبرگزاری جمهوری اسلامی، شبکه های مختلف اجتماعی، رسانه های جمعی، شبکه تلویزیون استانی، پخش زنده و اجرای برنامه های تولیدی برای معرفی هر چه بهتر توانمندیها و ظرفیت ها تاثیر فراوانی در جذب گردشگر به چابهار داشته است.
وی تصریح کرد: ستاد تسیهلات سفرهای نوروزی منطقه آزاد چابهار از چند ماه قبل با برگزاری منظم جلسات هماهنگی سعی بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران را داشته است تا رضایت مطلوب گردشگران را جلب کند.
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: شهرستان چابهار از زیرساخت های خوبی در بخش گردشگری برخوردار و نیاز است مراکز اقامتی، پذیرایی و اسکان به چند برابر افزایش پیدا کند تا در ایام تعطیلات با کمبود امکانات برای میزبانی از مسافران مواجه نباشیم.
شهرکی افزود: چابهار یکی از بهترین نقاط سیستان و بلوچستان و کشور برای تفریح و گردش است که گردشگران داخلی و خارجی می توانند از جاذبه های طبیعی و تاریخی آن دیدن کنند.
وی گفت: تمام امکانات و تمهیدات برای استقبال از مسافر نوروزی در منطقه آزاد چابهار اندیشیده شده و نیروهای این سازمان برای ارائه خدمات تا پایان تعطیلات نوروزی در آماده باش هستند.
وی ادامه داد: چابهار آِینده ای درخشان در توسعه صنعت توریسم دارد و سرمایه گذاری در این زمینه می تواند در کمترین زمان به سود آوری خوبی برسد.
وی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار اقدامات خوبی برای رفاه حال مسافران و گذراندن لحظاتی خوش در جای جای نقاط گردشگری چابهار و کنارک از سواحل گواتر و پسابندر تا درک زرآباد با همکاری افراد محلی و به ویژه دهیاران و شوراهای روستایی انجام داده است.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی منطقه آزاد چابهار گفت: برگزاری تورهای گردشگری یک روزه و چند روزه پیش بینی شده تا مسافران بتوانند از وقت خود برای تفریح و گردش بهتر استفاده کنند.
شهرکی ادامه داد: 30 عنوان برنامه متنوع فرهنگی و تفریحی ویژه گردشگران نوروزی در این منطقه در حال اجراست.
سازمان منطقه آزاد چابهار امسال برای اقامت، پذیرایی و تفریح مسافران نوروزی برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی، هنری و گردشگری پیش بینی کرده است.
وی افزود: برگزاری 11 جشنواره، ورزش های آبی ساحلی، جنگ های شادی، والیبال ساحلی، رقابت های رالی، کارناوال متنوع ثابت و خیابانی، جت اسکی، عرضه غذاهای سنتی و محصولات صنایع‌ دستی و تفریحات دریایی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای مسافران است.
وی بیان کرد: پروازهای فرودگاه بین ‌المللی کنارک در نوروز امسال 15 درصد نسبت به دیگر ماههای سال رشد داشته است.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو