بازدید وزیر جهاد از دو پروژه شیلاتی در جزیره قشم

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به جزیره قشم از دو پروژه شیلاتی زیست پالایشگاه ریز جلبک قشم و مزرعه پرورش میگوی مروارید شکیل قشم در روستای دوستکو بازدید کرد.

به گزارش فرینا، محمود حجتی از بخش های مختلف شرکت زیست پالایشگاه ریز جلبک قشم که با سرمایه 680 میلیارد ریال در بخش خصوصی راه اندازی گردیده است، دیدن کرد.
شرکت زیست پالایشگاه ریز جلبک قشم، با هدف کمک به تامین منابع غذایی طبیعی فاقد افزودنی با بهره گیری از علم بیوتکنولوژی سعی در بکارگیری ریز جلبک ها درتولید مواد غذایی، صنایع دارویی و لوازم آرایشی و بهداشتی دارد. این مجموعه با ایجاد اشتغال برای30 تن در حال حاضر و در زمینی به مساحت 15 هکتار در غرب جزیره واقع است.
در ادامه، محمود حجتی برای آشنایی بیشتر از پتانسیل های جزیره قشم در حوزه شیلات و آبزیان از مزرعه پرورش میگو مروارید شکیل قشم در روستای دوستکو دیدن کرد.
شرکت مروارید شکیل قشم در سال 1394 در روستای دوستکو (یکی از غربی ترین روستاهای جزیره قشم)، با در اختیار قرار دادن زمینی به مساحت 150 هکتار توسط سازمان منطقه آزاد قشم و با هزینه بخش خصوصی و پشتیبانی و همکاری نهادهایی مانند سازمان منطقه آزاد قشم، اداره شیلات استان هرمزگان و اداره جهاد کشاورزی مبادرت به ایجاد مزرعه پرورش میگو نمود.
میزان سرمایه گذاری انجام شده در این سایت مبلغ 50 میلیارد ریال با 30 استخر فعال و 30 تن نیروی کار مستقیم بوده که تا پایان انجام طرح، این رقم به یکصد و 10 میلیارد ریال سرمایه با 120 استخر فعال رسیده  که در پی آن 120شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو