افزایش ظرفیت اسکان برای گردشگران نوروزی

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از افزایش ظرفیت پذیرش در مراکز گردشگرپذیر با مجوز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، خبر داد.

به گزارش فرینا، رییس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با ارائه آماری از تعداد مراکز گردشگرپذیر جزیره، گفت: در حال حاضر 8 هزار و 947 تخت در هتل ها و آپارتمان ها و 77 اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت پذیرش 45 تا 220 گردشگر آماده برای ارائه خدمات به کلیه مهمانان نوروزی هستند. به منظور افزایش ظرفیت پذیرش و همچنین ایجاد نظارت و بالا بردن امنیت گردشگران، 347 واحد آپارتمان مسکونی با دریافت مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تحت نظارت جامعه هتلداران، به این ظرفیت اضافه شدند.
وی توضیح داد: هر ساله اماکن مسکونی در سطح شهر به مسافران خدمات می دادند، برای کنترل و تحت پوشش قرار دادن این اماکن، فراخوانی در جهت کسب مجوز برای اقامتگاه های مسکونی داده شد. افراد پس از احراز هویت قانونی از نظر نوع تصرف منزل مسکونی که مالک هستند و یا مستاجر(با رضایت صاحب ملک)، و پس از بررسی امکانات بهداشتی، ایمنی و رفاهی و همچنین پس از اخذ تعهد از نظر رعایت مسایل عرفی، شرعی و قانونی توانستند از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در ایام پر تردد مجوز موقت اقامتی بگیرند.
سید محمد امین جعفری حسینی در همین خصوص اضافه کرد: این اقامتگاه های مسکونی به عنوان پشتوانه ای برای خدمات هتل ها تحت نظارت جامعه هتلداران فعالیت می کنند.
وی در پایان از گردشگران تقاضا کرد برای اقامت، از اماکن دارای  مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و جامعه هتلداران استفاده کرده و با اطمینان خاطر و امنیت کامل، در این سفر خاطراتی خوش برای خود و خانواده رقم بزنند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو