افتتاح اولین خانه بوم گردی منطقه آزاد ارس در نوردوز

مدیر مرکز نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس از افتتاح اولین خانه بوم گردی منطقه آزاد ارس در نوروز 97 خبر داد.

به گزارش فرینا، احمد حسن نژاد با اشاره به برنامه های نوروزی در نوردوز، عنوان کرد: خانه بوم گردی نوردوز به عنوان اولین خانه بوم گردی منطقه آزاد ارس در نوروز 97 میزبان گردشگران نوروزی بوده و این خانه با ظرفیت 30 نفر به ارائه خدمات می پردازد.
وی تصریح کرد: با توجه به آب و هوای مناسب در محدوده نوردوز ارس، امسال شاهد رشد چشم گیر گردشگران ورودی به نوردوز بودیم و در موج اول سفرهای نوروزی بیش از 2000 نفر به صورت روزانه اسکان یافته اند.
حسن نژاد افزود: به دلیل وجود 2 امامزاده در این منطقه، زائران بسیاری نیز در نوروز از نوردوز بازدید می کنند و همین عامل سبب شده است که تعداد بازدیدکننده ها در روزهای اخیر نیز کاهش پیدا نکند.
وی در زمینه آمار بازدید از امامزاده های این منطقه، تاکید کرد: زیارت از امامزاده های منطقه به خصوص امامزاده سید محمد آقا نوجه مهر از 28 اسفند 96 آغاز شده است و هر روز بالغ بر 1200 نفر زائر در این امامزاده اسکان داده می شوند.
مدیر مرکز نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس، افزود: در برخی از روزها اسکان اضطراری و چادری نیز در این منطقه برپا شده است و گردشگران نباید نگرانی از بابت اسکان در نوردوز داشته باشند.
حسن نژاد با اشاره به ویژه برنامه های نوروزی این مرکز، گفت: آیین تکم گردانی در 5 روستا ، بازی های بومی محلی در روستاهای مختلف و اجرای زنده موسیقی عاشیقی در مجموعه تاریخی حمام کردشت، همه روزه در نوردوز برگزار می شود.
وی ادامه داد: در روزهای آتی نیز برنامه های ویژه ای در این مرکز اجرا می شود که از آنجمله می توان به جشن بزرگ عیدانه در 8 فروردین، همایش بزرگ پیاده روی و نورافشانی به میمنت روز جمهوری اسلامی اشاره کرد.
حسن نژاد با اشاره به اینکه در مرکز نوردوز تلاش می شود تا لحظات خوش و به یادماندنی برای گردشگران نوروزی ثبت شود، خاطرنشان کرد: کوه ها و دره های این منطقه در ایران بی نظیر بوده و پوشش گیاهی، تنوع جانوری و گیاهان دارویی نوردوز می تواند برای گردشگران با سلایق مختلف جذاب باشد.
منطقه آزاد ارس در شمالغرب ایران و 135 کیلومتری تبریز واقع شده است. این منطقه 51 هزار هکتاری با جمهوری خودمختار نخجوان در جلفا، با ارمنستان در نوردوز و با آذربایجان در قلی بیگلو هم مرز است.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو