افزایش استقبال 5.9 درصدی مهمانان نوروزی از گشت های تفریحی دریایی/ پیگیری برای جانمایی 10 اسکله جدید در مبادی گردشگری هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، نصب و بهره برداری از 9 اسکله شناور در جزایر خلیج فارس و سواحل مکران و همچنین جانمایی 10 اسکله جدید را اقدامی بزرگ در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و عمل به منویات مقام معظم رهبری دانست.

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور در دیدار نوروزی با استاندار هرمزگان و رییس ستاد خدمات سفر این استان گفت: هرمزگان با برخوداری از 2238 کیلومتر نوار ساحلی، 14 جزیره و ناوگان پیشرفته دریایی ظرفیت هایی مثال زدنی در صنعت سفر و گردشگری دریایی دارد.

عفیفی پور افزود: اهمیت این بخش دریایی تا بدانجاست که رییس جمهور در جریان سفر اسفندماه سال 96 به بندرعباس و سخنرانی های خود، توجه به گردشگری دریایی را بارها مورد تاکید قرار داد و وزیر راه و شهرسازی هم برای نخستین بار طی سال های اخیر برای افتتاح ستاد طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی و بهره برداری از اسکله های جدید گردشگری 25 اسفندماه به مرکز استان سفر کرد.

وی گفت: این 9 اسکله شناور گردشگری در سال 96 بر اساس استانداردهای جهانی، با نظارت یک موسسه رده بندی ایرانی و توسط متخصصان و مهندسان داخلی طراحی، ساخت و نصب شده است که اقدامی بزرگ در راستای تحقق سیاست های کلان دولت، ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و عمل به منویات مقام معظم رهبری محسوب می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان افزود: در جریان سفر معاون مهندسی سازمان بنادر در نوروز 97، انجام مطالعات برای جانمایی10 فروند اسکله گردشگری جدید در دستور کار قرار گرفت.

عفیفی پور افزود: طی دوره زمانی 22 روزه طرح نوروزی که از 25 اسفند آغاز و تا 17 فروردین ماه ادامه داشت، در مجموع 4میلیون و 329 هزار نفر سفر بدون سانحه به ثبت رسید که برای دستیابی به این موفقیت تیم های مختلفی در مجموعه های دولتی و بخش خصوصی دخیل بوده اند و همه ما قدرشناس تلاش های شبانه روزی خادمان نوروزی سفرهای دریایی هستیم. 

وی ادامه داد: در نوروز امسال، بیش از 840هزار نفر گردشگر در اسکله های تفریحی و خورهای گردشگری از تجربه گشت تفریحی دریایی ایمن بهره مند شدند که شاهد افزایش 5.9 درصدی حجم سفرهای تفریحی و گشت های دریایی بودیم.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان، این اعداد و ارقام به شکل دقیق و بر مبنای بلیت فروشی در بنادر مسافری مجاز و اسکله های گردشگری تحت نظارت سازمان بنادر در استان هرمزگان استخراج شده و موارد متفرقه مربوط به تردد شناورهای تفریحی شخصی در آمارها محاسبه نشده است.

عفیفی پور گفت: طی مدت یاد شده، 578هزار دستگاه خودروی متعلق به مسافران دریایی نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت جابجا شد که افزایش مثبت 3درصدی داشته است.

وی از ثبت ترافیک 34هزار تردد دریایی شناورهای مسافری و 82 هزار تردد شناورهای تفریحی طی تعطیلات نوروزی امسال در پهنه آب های خلیج فارس و دریایی عمان خبر داد.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان در پایان از برنامه ریزی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای توسعه زیرساخت ها و افزایش ایمنی گردشگری دریایی در سال 97 سخن به میان آورد و ضمن تشکر از حمایت های استاندار در خصوص پشتیبانی از توسعه گردشگری دریایی افزود: تلاش داریم که با همدلی و وفاق با مسئولین سایر دستگاه های همکار بتوانیم در سال جاری ظرفیت پایانه های مسافری و ناوگان دریایی را بیش از پیش افزایش داده و خدماتی در شأن هموطنان برای سفر ایمن دریایی ارایه دهیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.