ارتقای تراز تجاری با سرمایه گذاری قطری ها در بنادر ایران/ پیشگامی سازمان بنادر برای جذب سرمایه گذاران خارجی

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: جذب سرمایه گذار خارجی در بنادر جنوبی کشور از جمله اقدامات بسیار مهمی است که در راستای توسعه بنادر و سواحل کشور از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور صورت گرفته است.

به گزارش فرینا، محمود دودانگه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص تاثیر سرمایه گذاری قطری ها در بنادر ایران، افزود: به طورحتم سرمایه گذاری قطری ها در بنادر ایران باعث توسعه بنادر کشور،ارتقای تراز تجاری و کاهش نرخ بیکاری بندر نشینان خواهد شد، لذا جذب سرمایه گذار خارجی در بنادر جنوبی کشور از جمله اقدامات بسیار مهمی است که در راستای توسعه بنادر و سواحل کشور از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور صورت گرفته است.

دودانگه افزود: پرواضح است که ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه دریا هم در شمال کشور و هم در جنوب کشور وجود دارد، لذا برای بهره مندی از این پتانسیل ها و اینکه این ظرفیت های بالقوه را هر چه سریعتر بالفعل کنیم باید جذب سرمایه‌گذار خارجی در بنادر کشور در دستور کار قرار گیرد که خوشبختانه این امر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور دنبال می شود.

وی گفت: ارائه تضامین لازم به سرمایه گذاران خارجی بسیار ضرورت دارد که سرمایه داران بتوانند از مزیت های سرمایه گذاری خود در ایران استفاده کنند و همچنین منافع بلند مدت کشور ما را هم تامین کنند.بر این اساس ضرورت دارد که شرایط و تسهیلات برای جذب سرمایه گذاری خارجی توسط بنادر مهیا شود.

 کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی افزود: به طور حتم توسعه سواحل و بنادر کشور نیازمند سرمایه گذاری است که طبیعتا این سرمایه گذاری نمی تواند تنها از طریق منابع مالی داخلی صورت گیرد، لذا نیازمند تامین منابع مالی خارجی است  که این مهم هم ادبیات و سازوکار خاص خود را دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو