مشکلات آموزش و پرورش و درمان کیش در مسیر بهبود است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که حوزه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در جزیره دچار مشکلات عدیده تاریخی است، گفت: با پیگیری‌های اخیر این 2 حوزه آسیب دیده، در مسیر درمان قرار دارد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سعید پورعلی با اشاره به تراکم بالای دانش آموزان در جزیره نسبت به امکانات موجود گفت: با ورود به مسوولیت در این جزیره با حجمی از مسائل حوزه آموزش رو به رو شدیم.
وی افزود: بر این اساس تلاش کردیم در 3 برنامه، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به رفع این مسائل بپردازیم چرا که معتقدیم تغییر سیستم آموزش و پرورش؛ بذری برای آینده است.
وی اظهار کرد: سیاستگذاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه آموزش و پرورش، یک نگاه و تفکر بلند مدت و بنیادین است.
پورعلی افزود: به دنبال تغییر سیستم آموزش و پرورش جزیره و الحاق این مجموعه، به مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارتخانه هستیم که تحولی بزرگ در سیستم آموزشی جزیره خواهد بود.
وی ابراز کرد: اثرات این تغییر بویژه در سال های آینده در حوزه فرهنگی و آموزشی کیش مشهود خواهد بود و معتقدیم این تغییر، بذری است که تیم مدیریت فعلی جزیره در این خاک فرهنگی حاصل خیز می کارد و ثمره اش را می‌توان در نسل آینده کیش دید.
پورعلی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد کیش در وظایف حاکمیتی خود، حمایت از مجموعه آموزش و پرورش را در دستور کار دارد؛ و بر این اساس حمایت هایی در سرفصل‌های مختلف در حوزه بودجه و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فوق برنامه پیش‌بینی شده است.
وی گفت: برای توسعه امکانات آموزشی جزیره ، 2 مجتمع آموزشی دخترانه و پسرانه از مقطع پیش دبستانی تا دبیرستان در مجموع با مساحت زمین 65 هزار متر مربع و زیربنای 39 هزار متر مربع کلید خورده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این 2 مجتمع در مناطق نوبنیاد و شهرک صدف ، با امکاناتی چون آزمایشگاه، کتابخانه، سالن‌های ورزشی و آمفی تئاتر است.
پورعلی تاکید کرد: همچنین در راستای بهبود وضعیت آموزش و پرورش، در برنامه بلند مدت اصلاح ساختار این سازمان در جزیره را در دستور کار داریم.
رییس هیات امنای بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش درباره این مجموعه درمانی نیز توضیح داد: مساله درمان، موضوعی حیاتی، کلیدی و از دغدغه‌های اصلی مجموعه مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش است.
وی افزود: این مساله با موانعی رو به رو است و البته گاهی هم در مورد مسائل این بیمارستان بزرگ نمایی‌هایی صورت می گیرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در بحث هزینه‌های بیمارستان، این مجموعه تابع مصوبات دولت است؛ در بحث هتلینگ، بیمارستان موظف است عین مصوبه هیات دولت و ضرایب در نظر گرفته شده را اعمال کند.
وی اظهار کرد: البته با توجه به اینکه طیف وسیعی از ساکنان جزیره زیر چترهای مختلف بیمه‌ای قرار دارند، هزینه های بیمارستان توسط بیمه‌ها جبران می شود.
پورعلی ادامه داد: ما لیستی از بومیان جزیره داریم که تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند؛ در کنار این کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش نیز به واسطه جایگاه شغلیشان از خدمات بیمه استفاده می‌کنند که علاوه بر جزیره کیش می‌توانند در بیمارستان‌های طرف قرارداد سازمان در سرزمین اصلی نیز پذیرش شوند.
وی گفت: از سوی دیگر باید به کیشوندانی اشاره کرد که در مشاغل دولتی و غیر دولتی، تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند و بیمه بخشی از هزینه های درمانی آن‌ها در بیمارستان را پوشش می‌دهد.
وی با بیان این مطلب عنوان کرد: بنابراین مشاهده می کنیم که بخش زیادی از شهروندان جزیره زیبای کیش از خدمات بیمارستانی مجهز و فوق تخصصی کم هزینه یا با هزینه پایین استفاده می‌کنند.
وی افزود: البته بخشی از کیشوندان فاقد بیمه های پوششی نیز هستند که به هر حال استفاده از خدمات بیمارستان کیش هزینه به نسبت سنگینی برایشان اعمال می‌کند.
پورعلی گفت: راه حل نهایی برای رفع مشکل این افراد استقرار بیمارستان تامین اجتماعی است؛ چرا که هزینه پذیرش و بستری بیمار در بیمارستان‌های تامین اجتماعی به صورت آزاد پایین‌تر از بیمارستان تخصصی کیش است.
وی تاکید کرد: از طرف دیگر برای بیماران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هم به طور قطع بهترین گزینه برای دریافت خدمات، بیمارستان تامین اجتماعی خواهد بود و ما پیگیر تاسیس بیمارستان تامین اجتماعی کیش هستیم.
پورعلی افزود: در دوره جدید مدیریت، نظارت جدی برای فرایند کاری بیمارستان در حال انجام است و تمام تلاش ما این است که بهترین خدمات ممکن به کیشوندان ارایه شود.
وی خاطرنشان کرد: در این بیمارستان در مواقع اورژانسی به هیچ عنوان از پذیرش بیمار به خاطر مسائل مالی خود داری نشده است و در مورد مسائل مالی، با بیماران نیازمند نهایت همکاری صورت گرفته و با رصد مداوم افکار عمومی در تلاشیم که نقاط ضعف بیمارستان را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: فراموش نباید کرد که بیمارستان کیش، یکی از پتانسیل‌های بزرگ جزیره در بحث جذب گردشگر و گردشگری سلامت است و کوشش می‌شود از این امکان در نهایت مطلوب استفاده کنیم.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.