حمایت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از تولیدکنندگان داخلی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: این منطقه با حمایت هایی که از تولیدکنندگان داخلی صورت می دهد، بهترین امکان را برای تولید کالای ایرانی دارد.

به گزارش فرینا، سید مهدی علیزاده طباطبایی افزود: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان آمادگی دارد همه ظرفیت های موجود خود را برای تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی به کار بندد.

علیزاده طباطبایی گفت: مواد اولیه از خارج و داخل کشور به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان وارد می شود، اما در نهایت کالای ایرانی به دست متخصصان کشورمان، درکارخانه های بومی و با نام ایران تولید و به بازار های داخلی وخارجی صادر می شود.

وی افزود: هزینه تولید محصول در این منطقه پایین است و تولیدکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی می توانند محصول خود را با هزینه کمتری وارد بازار کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به این که منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ظرفیت تولید و عرضه کالای ایرانی را به طور همزمان دارد، گفت: هم اکنون 116 واحد صنعتی و تجاری در این منطقه فعال هستند و از این فعالان اقتصادی در مسیر حمایت از کالای ایرانی، پشتیبانی های لازم به عمل می آید.

علیزاده طباطبایی افزود: فعالیت بیش از 87 درصد واحدهای دارای پروانه بهره برداری درمنطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، نشان می دهد این منطقه می تواند نقش موثری در تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی، داشته باشد.

وی ادامه داد: مناطق ویژه اقتصادی خارج از مرزهای گمرکی کشور تلقی می شود، بنابراین تولیدکنندگان اگر بخواهند تجهیزاتی برای تولید خود وارد کشور کنند بدون پرداخت هرگونه تعرفه گمرکی می توانند این کار را انجام دهند و این امتیازی مناسب برای حمایت از تولیدکنندگان ایرانی است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: تولید کنندگان مستقر در این منطقه، هفت سال از معافیت مالیاتی برخوردار هستند و اگر سطح اشتغال خود را 50 درصد افزایش دهند، 2سال دیگر هم به این مدت اضافه می شود.

علیزاده طباطبایی افزود: سرمایه گذارانی که در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به تولید و عرضه محصول می پردازند، می توانند برابر ارزش افزوده ای که ایجاد می کنند از پرداخت تعرفه گمرک معاف شوند.
وی گفت: در این منطقه نیازی نیست فعالان اقتصادی کالاهای خود را یک جا ترخیص کنند، بلکه می توانند هرمقدار از مواد اولیه را که به محصول تبدیل کردند، وارد بازارهای داخلی و بین المللی نمایند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: همه مجوزهای لازم برای فعالیت های اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان همچون جواز تاسیس، پروانه ساخت و بهره برداری در خود منطقه با پرداخت هزینه ناچیز انجام می شود.

علیزاده طباطبایی گفت: این منطقه به 60 درصد بازار مصرف و استان های صنعتی کشور همچون تهران، اصفهان، مرکزی، البرز و قم دسترسی دارد و تولید کنندگان از طریق راه های مواصلاتی می توانند به آسانی محصولات خود را وارد بازار کنند.

وی افزود: همچنین طرح اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن سراسری هم در دست اقدام می باشد که امید است در سال جاری به بهره برداری برسد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری قم در زمینی به مساحت 2000 هکتار در سال 1376 به تصویب هیات وزیران رسید.

این منطقه به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی ـ اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو