لزوم استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه سهلان برای توسعه روابط اقتصادی ایران و آلمان

هیات اقتصادی ایالت زاکسن آلمان در نشستی با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی آذربایجان شرقی، به معرفی زمینه‌های فعالیت مشترک و امکان سنجی برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی پرداختند.

به گزارش فرینا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی تبریز با اشاره به اینکه هیات اقتصادی آلمان با سفر به تبریز در صدد توسعه همکاری‌ها با آذربایجان شرقی است، گفت: شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی یک مقصد اقتصادی با برخورداری از هرگونه شرایط لازم برای فعالیت‌های بین المللی است.

صمد حسن زاده افزود: منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس و منطقه ویژه اقتصادی سهلان از امتیازات ویژه استان است که در کنار همه توانمندی‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، علمی و فناوری، می‌تواند چشم انداز‌های جدیدی برای سرمایه گذاران و صاحبان صنایع خارجی ایجاد کند.

حسن زاده گفت: اگر چه جذب سرمایه گذاری برای ما مهم است، اما اولویت اصلی، ورود فناوری‌های نوین به صنایع و خطوط تولید است و از آنجایی که کشور آلمان همواره در صدر تامین کنندگان تجهیزات و ماشین آلات به تبریز بوده، هم اکنون هم در صدد هستیم به این روند ادامه دهیم.

رئیس هیات اقتصادی ایالت زاکسن آلمان نیز در این نشست گفت: در بازدید‌هایی که از برخی کارخانه‌های تبریز داشتیم، به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنایع بزرگ این شهر برای توسعه پی بردیم که ماشین سازی، تراکتورسازی و قطعه سازی از جمله آنهاست.
 

توسعه روابط اقتصادی آذربایجان شرقی و آلمان 

هانس یوآخیم ووندرلیخ افزود: کشاورزی، معدن، ماشین سازی، فناوری‌های پیشرفته، صنایع غذایی، نساجی، صنعت ساختمان، انرژی از اولویت‌های پیشنهادی ما برای فعالیت در تبریز است.

وی گفت: در آلمان ۷۹ اتقاق بازرگانی فعال است و ما درصدد هستیم با تاثیرپذیری کمتر از مناسبات سیاسی و دولتی، روابط اقتصادی را گسترش دهیم و نتایج مطلوبی برای هر دو طرف ایجاد کنیم، البته در این زمینه تاکید داریم توافقات و قرارداد‌ها روی کاغذ‌ها نمانده و عملیاتی شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو