پایش هوایی و دریایی برای یافتن دو مفقودی یک بالگرد در خلیج فارس

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی گفت: با استفاده از یک فروند بالگرد امدادی، دو فروند شناور پیشرفته ناجی و تیم غواصی اعزامی از سوی مرکز ام. آر. سی. سی هرمزگان، پایش هوایی و دریایی برای یافتن دو مفقودی بالگرد سقوط کرده در حوالی جزایر کیش و لاوان ادامه دارد.

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور ضمن اعلام این خبر افزود: در پی سقوط یک فروند بالگرد تحت اجاره شرکت نفت فلات قاره در شامگاه سه شنبه 28 فروردین ماه جاری، با اقدام سریع مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC) هرمزگان بلافاصله پس از اطلاع از سانحه، دو فروند شناور ناجی از کیش و بندر لنگه، یک فروند بالگرد از بندر عسلویه و تیم دو نفره غواصی به منطقه اعزام شدند.

عفیفی پور گفت: همچنین با ارسال پیام ناوتکس به شناورهای عبوری در منطقه اطلاع رسانی گسترده ای صورت گرفت تا از تمامی ظرفیت ناوگان دریایی برای همکاری در عملیات جستجو و نجات استفاده شود.

وی افزود: ناوتکس یک نوع خدمات مخابرات دریایی است که برای کمک به ایمنی کشتی ها در دریا و ارسال پیام های ایمنی، ناوبری و هواشناسی به آنها در منطقه مشخص شده توسط ایستگاه های ساحلی انجام می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بالگرد سقوط کرده حامل پنج سرنشین بوده که پیکر دو سرنشین توسط قایق نجات سکوهای نفتی در همان ساعات نخست از دریا گرفته شد، یک نفر مصدوم نیز با بالگرد امدادی تحت اجاره بنادر و دریانوردی هرمزگان به کیش منتقل شد و از نخستین ساعات صبحگاهی (چهارشنبه 28 فروردین) پایش هوایی و دریایی در شعاع پیرامونی سکوی رسالت برای یافتن مفقودین ادامه داشت.

عفیفی پور افزود: موقعیت سقوط بالگرد در فاصله 53 مایلی جنوب غربی جزیره کیش و 51 مایلی جنوب جزیره لاوان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه عمق دریا در منطقه مدنظر بیش از 40 متر و سرعت باد در حال حاضر بیش از 18 نات(حدود 33 کیلومتر در ساعت) اعلام شده است، گفت: این وضعیت اقلیمی و جغرافیایی، شرایط را برای عملیات جستجو و نجات دریایی تا حدودی زمانبر، مشکل و پیچیده کرده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو