لزوم توسعه سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با شرکت مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

مدیرعامل شرکت مس در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی شرکت مس مطرح کرد؛

نخستین نشست اقتصاد مقاومتی شرکت مس با حضور ‌محمدرضا بنی‌اسدی‌راد‌ مدیرعامل شرکت مس و مدیران صندوق بازنشستگی و شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برگزار شد.

به گزارش فرینا، به گفته مدیرعامل شرکت مس توسعه سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با شرکت مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان باید مهم‌ترین دستور کار شرکت‌های تابعه شرکت مس باشد. حدود یک‌ماه از انتصاب ‌محمدرضا بنی‌اسدی‌راد‌ به سمت مدیرعاملی شرکت مس می‌گذرد و در این مدت کوتاه به نظر می‌رسد که مهم‌ترین دستور کار مدیرعامل شرکت مس و اعضای هیات‌مدیره جدید شرکت مس رفع آلایندگی مس سرچشمه با بهره‌برداری از کارخانه اسید تا پایان سال 97، سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ معادن مس استان کرمان با هدف افزایش تولید کنسانتره شرکت مس و در بلندمدت رساندن تولید کاتد شرکت مس به‌اندازه ظرفیت اسمی کارخانه‌های ذوب خاتون‌آباد و سرچشمه و در آخر اشتغالزایی از طریق فعال کردن معادن کوچک و پتانسیل‌های بالقوه شرکت مس برای افزایش تولید است.

براساس همین رویکرد، مدیرعامل شرکت مس عصر روز چهارشنبه (29 فروردین‌ماه) از منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بازدید کرد و با برگزاری نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی شرکت مس با حضور مدیران صندوق بازنشستگی و شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه دستور رفع مشکلات و سرعت بخشیدن به رونق‌بخشی استان و توسعه سرمایه‌گذاری مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را صادر کرد.‌

محمدرضا بنی‌اسدی‌راد‌ در این جلسه مشترک با تاکید بر برنامه‌ریزی هدفمند جهت حضور فعال و پویای شرکت‌های تابعه مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: این جلسه مشترک با هدف تهیه یک نقشه راه با همکاری شرکت‌های زیرمجموعه برای ایجاد تحول در حوزه اقتصادی شهرستان رفسنجان از طریق به‌کارگیری پتانسیل‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برگزار شده است.

بنی اسدی راد افزود: هم‌افزایی فعالیت‌های توسعه‌ای صنعت مس با همکاری شرکت‌های تابعه و با رویکرد جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خارجی در این منطقه علاوه بر تامین و توجه در تحقق بخشیدن به رسالت معین اقتصادی مس در منطقه 6 اقتصاد مقاومتی استان کرمان می‌تواند در اشتغالزایی جوانان استان کرمان به‌ویژه شهرستان رفسنجان موثر باشد.

وی با بیان اینکه برای تحقق بخشیدن به این هدف باید رفع موانع در اولویت این نقشه راه قرار بگیرد گفت: توجه به رفع موانع زیرساختی منطقه در مسایل آب، سرمایه‌گذاری در بحث توسعه نیروگاهی و تولید قطعات موردنیاز صنعت مس می‌تواند زمینه پویایی بیشتر منطقه را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت مس با تاکید بر اینکه باید منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بر اثر صنعت مس بیشتر دیده شود افزود: در حال حاضر‌ اثر صنعت مس در این منطقه کمتر دیده می‌شود‌ درحالی‌که این منطقه از یک‌سو پتانسیل تامین قطعات موردنیاز صنعت مس از طریق ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های ساخت و تولید را دارد و ازسوی دیگر می‌تواند محل مناسبی برای ساخت کارخانه‌های فلوتاسیون شود.

بنی اسدی راد ادامه داد: درصورتی‌که بخش خصوصی و شرکت‌های تابعه در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند ما خرید محصولات آنها را از طریق ایجاد سازوکارهای معین تضمین خواهیم کرد.

وی در ادامه به راه‌اندازی کارخانه اسید سرچشمه تا پایان سال‌جاری اشاره کرد و افزود: مصمم هستیم تا پیش از پایان سال‌جاری کارخانه اسید راه‌اندازی شود تا برای همیشه مشکل آلایندگی مس سرچشمه حل شود.

جای خالی صنعت مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

در ادامه این جلسه، عضو هیات‌مدیره شرکت مس با مهم خواندن نقش منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در توسعه استان کرمان گفت: جای خالی فعالیت‌های مربوط به صنعت مس در این منطقه احساس می‌شود، درحالی‌که این منطقه نه‌تنها ظرفیت تامین تجهیزات و قطعات مصرفی صنعت مس را دارد بلکه می‌تواند به محلی برای ایجاد زیرساخت‌های دیگر صنایع استان تبدیل شود.

علی محمدی افزود: هم‌اکنون به جد به دنبال رفع موانع موجود بر سر راه توسعه این منطقه هستیم، چراکه اگر این منطقه تولیدی شود و با توجه به مسافت کم مس سرچشمه تا رفسنجان می‌تواند اثرات زیادی بر کاهش هزینه‌های شرکت مس و افزایش بهره‌وری داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه در بلندمدت به دنبال افزایش ظرفیت تولید شرکت مس هستیم تا رتبه و جایگاه خود را در جهان ارتقاء دهیم گفت: برای این کار شرکت‌های تابعه شرکت مس با تمرکز بر پروژه‌های مرتبط با صنعت مس و جذب سرمایه‌های خارجی و بخش خصوصی می‌توانند کمک چشمگیری به شرکت مس در رسیدن به این هدف کنند.

تمرکز اقتصاد مقاومتی بر نقش کلیدی مردم است

در ادامه، جانشین دبیر اجرایی اقتصاد مقاومتی شرکت مس با بیان اینکه رسالت شرکت مس با توجه به فرهنگ سازمانی‌اش اهتمام در پیاده‌سازی مسایل اقتصاد مقاومتی است گفت: شرکت مس در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی هم‌اکنون به‌عنوان معین اقتصادی منطقه شش استان کرمان بر تعالی اهداف بلند و اهمیت جایگاه توسعه اقتصادی شهرهای انار، شهربابک و رفسنجان با رویکرد اهمیت بر نقش کلیدی مردم تمرکز دارد.

محسن ارسلان افزود: در این زمینه شرکت در تلاش است با حمایت از فعالیت‌های فکری و خلاقانه جوانان و نوآوران فنی، کشاورزی، معدنی و حتی حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه پیشرو اشتغالزایی باشد.

ارسلان ادامه داد: هم‌اکنون شرکت مس در حال اجرا یا سیاست‌گذاری اجرایی در زمینه رونق‌بخشی به مشاغل خرد، احیا و توسعه کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، توسعه عدالت آموزشی ـ اجتماعی در ورزش، فرهنگ و هنر و دیگر زمینه‌های متنوع اقتصادی است تا زمینه‌های رشد و پیشرفت مناطق تحت پوشش خود را فراهم کند.

وی افزود: در حال حاضر، رویکرد مدیریت جدید شرکت مس نیز توجه بیشتر در پیاده‌سازی اجرایی این‌گونه فعالیت‌ها برای اشتغالزایی و توسعه است که با محوریت نگاه به جایگاه مس به‌عنوان یک محصول استراتژیکی توان فنی و علمی مس را نیز در تحقق این رویکرد در جامعه به همراه خواهد داشت.

تهیه طرح جامع توسعه منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

در بخش دیگری از این جلسه، مدیرعامل صندوق بازنشستگی مس ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت به خاطر در اولویت قرار دادن صندوق بازنشستگی و شرکت‌های تابعه آن گفت: در طول یک‌سال گذشته تلاش کردیم با ایجاد همبستگی بین شرکت‌های زیرمجموعه توسعه فعالیت مرتبط با صنعت مس را در استان کرمان محور قرار دهیم.

سید حجت‌الله موسوی افزود: در همین زمینه جلسات مشترکی با مدیریت مناطق ویژه اقتصادی کشور برگزار کردیم تا راه‌های رونق‌بخشی به این منطقه را بررسی کنیم.

موسوی با بیان اینکه ماحصل این جلسات مشترک تهیه یک طرح جامع برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از طریق یک مشاور باتجربه بوده است گفت: بر پایه این طرح جامع به دنبال این هستیم تا تمامی پتانسیل‌ها را برای پیشرفت این منطقه به کار گیریم.

وی با بیان اینکه به اذعان مشاور این طرح این منطقه در اصل مهم‌ترین کارکردش می‌تواند برای رفع نیاز صنعت مس باشد افزود: از این لحظه به بعد مجموعه صندوق بازنشستگی این قول را می‌دهد که تمامی پتانسیل‌های خود را در مسیر توسعه و رونق‌بخشی به منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از طریق انجام پروژه‌های مرتبط با صنعت مس قرار دهد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.