پاکسازی سواحل در اسکله های گردشگری جزیره قشم

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، از برپایی آیین پاکسازی سواحل در اسکله های گردشگری جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد هاشم داخته گفت: هر ساله بعد از ایام نوروز، اسکله های گردشگری واقع در زون تفرج مناطق حفاظت شده جزیره قشم که با استقبال زیاد گردشگران نوروزی مواجه است نیاز به پاکسازی پیدا می کنند.
وی ادامه داد: زباله های پلاستیکی، بطری های آب معدنی و سایر آلودگی های موجود در خورها، در صورتی که به موقع جمع آوری نشود در اثر جذر و مد به اعماق جنگل های حرا رفته و باعث وارد آمدن آسیب های زیستی به اکوسیستم این ناحیه می گردد.
مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم افزود: به جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی، مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم به پيشنهاد و همكاري خود دهیاری و شوراهاي روستایی و همچنین تعاونی قایقداران هر روستا، اقدام به پاکسازی این اسکله ها نموده است.
به گفته سید محمد هاشم داخته، در هفته گذشته اسکله گردشگری دلفین نگری روستاهای شیب دراز و کندالو واقع در اثر طبيعي ملي خليج دلفين ها به همت متوليان اسكله، قايق داران دلسوز و دهياري هاي اين روستاها پاكسازي شد. در هفته جاری پاکسازی اسکله های گردشگری جنگل های حرا در روستای سهیلی و طبل نیز در ذخيرگاه زيست كره حرا به انجام رسید.
وی با بیان لزوم به انجام رسیدن این پاکسازی ها عنوان کرد: امیدواریم مراسم پاکسازی مناطق گردشگری، پانزدهم و شانزدهم فروردین ماه هر سال به صورت آیینی نهادینه شود و ضمن ترويج و نهادينه سازي احساسات و آثار زيبايي شناختي در منطقه از بروز هر گونه آسیبی به زیست بوم خشکی و دریا جلوگيري گردد.
مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم در پايان افزود: از تمامي دست اندركاران حوزه تفرج و گردشگري در مناطق حفاظت شده جزيره و آثار طبيعي ملي كه پيشاپيش خودشان نسبت به حفظ طبيعت روستا و ترويج آن اقدام مي كنند و ياريگر ما در اين امر مهم هستند به ويژه شوراهاي روستايي و دهيار هاي پرتلاش شان بي نهايت ممنون و سپاس گزاريم.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو