برگزاری جشن صبح امید در جزیره کیش

جشن صبح امید در گرامیداشت میلاد مسعود حضرت صاحب الزمان (عج) در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش فرینا، جشن صبح امید در گرامیداشت نیمه شعبان با حضور محمد ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمدرضا بهشتی دانشیار گروه فلسفه دانشگاه تهران و فرزند شهید سید محمد بهشتی، مسئولان محلی و جمع کثیری از عاشقان وشیفتگان قائم آل محمد در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد.
در این مراسم مشاور امور مذهبی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برخی احادیث و روایات قرآنی درباره انتظار فرج و ظهور منجی عالم بشریت گفت: خداوند در سوره نور بشارت می دهد به موعودی که در آن روز شرک از میان رفته و توحید و یگانه پرستی همه جا را فرا می گیرد .
حجت الاسلام والمسلمین رستگاری در ادامه به تاکیدات مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص توجه ویژه به امور فرهنگی اشاره کرد و افزود: ارتقا سطح فرهنگی کیش وتوجه به محتوای برنامه های فرهنگی از تاکیدات دکتر انصاری لاری است و برای این منظور برنامه های ارزشمندی برای ایجاد تحول در حوزه فرهنگی و مذهبی در جزیره کیش مد نظر است.
وی با اشاره به مراسم هایی که در چندماه اخیر در حوزه های فرهنگی و بزرگداشت مفاخر بزرگ مذهبی وفرهنگی در کیش برگزار شده است گفت اجرای این دست برنامه ها از جمله زمینه های ایجاد تحول در رویکرد فرهنگی جزیره کیش است.
حجت الاسلام والمسلمین رستگاری گفت : تدوین برنامه هایی برای ایجاد روحیه امید و انگیزه در نسل جوان که آینده ساز ان کشور هستند باید در شرایط کنونی موضوعی مهم برای مسوولان کشور باشد.
در این مراسم محمد رضا بهشتی استاد فلسفه دانشگاه تهران و فرزند شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی نیز به سخنرانی پرداخت .
وی با اشاره به موضوع رابطه انسان و خدا از منظر فلسفه، فقه، عرفان اسلامی و دیگر حوزه های علوم دینی گفت : همه مخلوقات به طریقی با پروردگار گفت وگو دارند . خداوند در قرآن به طرق مختلف انسانها وموجودات را مورد خطاب قرار می دهد . اما این رابطه دوسویه است و انسانها نیز با دعا می توانند با پروردگار خود گفت وگو کنند.
وی گفت: تخاطب میان انسان و خداوند با مرگ هم پایان نمی یابد و پس از مرگ نیز گفت وگوی انسانها با پروردگارشان در جهانی دیگر ادامه می یابد.
گفتنی است در این مراسم که با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی وهنری همراه بود محمد اصفهانی هنرمند مطرح ، گروه موسیقی آداک و افشین علاء شاعر خوب کشورمان به اجرای برنامه پرداختند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.