در مقایسه با مدت مشابه سال 96؛

رشد 9 درصدی صادرات کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: صادرات کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد از آغاز اردیبهشت ماه سال جاری تا کنون در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل 9 درصد رشد داشته است.

به گزارش فرینا، سیاوش رضوانی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 56 هزار تن کالا از بندرامیرآباد به مقصد بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر بارگیری شد که رشد بیش از 9 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

رضوانی با اشاره به اینکه اشتغال در مازندران بر محوریت کشاورزی قرار داشته، باید تلاش کرد محصولات کشاورزی مردم این منطقه در قالب صادرات به کشورهای همسایه معرفی شود افزود: از سال جاری تاکنون حدود 1500 تن محصولات کشاورزی ، دامی و احشام به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی همچنین با تأکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی در برنامه های منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد، از صادرات بیش از 54 هزار تنی کالاهای ساختمانی و 140 تنی لوازم خانگی و ماشین آلات از این بندر خبر داد. همچنین در راستای رونمایی از سامانه CPMS در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد بعنوان اولین بندر کشور، بکارگیری این سامانه در این بندر فراگیر شد.

مدیر بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام این خبر گفت: توسعه سامانه CPMS در بخش‌های مرتبط با معاونت فنی و مهندسی این بندر از قبیل پروژه های اداره تعمیرات و نگهداری تجهیزات، پروژه های مطالعاتی و نیز تکریم ارباب رجوع انجام شده است.

رضوانی با یادآوری اینکه سامانه CPMS برای نخستین بار در بین بنادر کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد رونمایی شده است صرفه جویی بیش از هزاران نفر ساعت در مسیر تهیه اسناد مالی الکترونیکی پروژه ها و کاهش محسوس فرآیند اداری را از دیگر مزایای این سامانه برشمرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو