توسعه منطقه آزاد فرودگاه امام (ره) با محوریت لجستیک

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: توسعه منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با محوریت لجستیک و تولید خواهد بود.

به گزارش فرینا، شهرام آدم ‌نژاد در نشست خبری فرصت ‌های سرمایه گذاری در منطقه آزاد و ویژه اقتصادی فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به طرح‌های توسعه شهر فرودگاه امام خمینی در محدوده منطقه آزاد با محوریت صنعت لجستیک اظهار داشت: در رابطه با بحث توسعه منطقه آزاد و ویژه فرودگاهی مطالعات خوبی صورت گرفته است و توانستیم چشم‌انداز پنج ساله برای این منطقه تعیین و تدوین کنیم.
وی افزود: در حوزه ایجاد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی مطالعات خوبی صورت گرفته و طرح جامع شهر و طرح منطقه هوانوردی توسط هیأت مدیره این شرکت تایید شده و برای اخذ نهایی نظر مجمع عمومی آماده است. هسته مرکزی این شهر، فرودگاه بین المللی امام خمینی است و ترمینال های جدیدی به آن اضافه خواهد شد. تمامی محورهای کاری در این شهر، مباحث مربوط به فرودگاه و صنعت هوایی است.
آدم نژاد ادامه داد: تمامی معیارهای حمل و نقل به جز حمل و نقل دریایی در شهر فرودگاهی امام خمینی وجود دارد و این منطقه به خط آهن سراسری کشور متصل است و نزدیکی به پایتخت از مهم ترین مزیت های این شهر است.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هم چنین با اشاره فازهای توسعه این فرودگاه گفت: فاز اول توسعه پهنه لجستیکی و تولید شهر فرودگاهی به مساحت تقریبی 1700 هکتار در محدوده جنوب و جنوبشرقی اراضی شهر فرودگاهی که دارای مزایایی از جمله دسترسی به خط ریل، باند جنوبی، جاده و برخی از زیرساخت های موجود است.
وی با اشاره به فعالیت های منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: محوریت فعالیت های منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام همانند سایر مناطق آزاد کشور نیست و بر روی مسائل لجستیکی تمرکز داشته و برخی ممنوعیت های وارداتی در این منطقه اعمال شده و واردات خودرو یا ساخت مراکز تجاری در دستور کار شهر فرودگاهی امام خمینی قرار ندارد.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: با دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور در اجرای برنامه های منطقه آزاد فرودگاه امام هماهنگ و نزدیک هستیم. تمرکز این منطقه آزاد بر روی فعالیت های لجستیکی است ضمن اینکه آماده سرمایه گذاری در کلیه بخش اقتصادی در این منطقه هستیم.
آدم نژاد درباره فرصت های سرمایه گذاری جدید در فرودگاه امام نیز گفت: فاز یک ترمینال ایرانشهر، اماکن تجاری ترمینال سلام از جمله فروشگاه های آزاد، پل های تلسکوپی PBB ترمینال 1 ، منطقه بازیافت RECYCLE AREA ، سوخت رسانی، پارکینگ طبقاتی، نیروگاه حرارتی CHP ، نیروگاه خورشیدی و مجتمع رفاهی در منطقه 90 هکتاری از جمله فرصت های سرمایه گذاری و فراخوان های در دست انتشار تا پایان بهار 97 در سایر مناطق شهر فرودگاهی خواهد بود. هم چنین فاز پیشران توسعه منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بر اساس ماده 166 برنامه پنجم توسعه در دست طراحی و راه اندازی است.
وی تاکید کرد: با توجه به تقویت موقعیت کشور در شبکه حمل و نقل هوایی بین المللی و افزایش درآمد ناشی از ترانزیت و حمل و نقل کالا و مسافر، اشتغال مولد و تبدیل شدن فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به یکی از برترین های حمل و نقل بار و مسافر در منطقه بخشی از اراضی 14 هزار هکتاری شهر فرودگاهی به منطقه آزاد و ویژه اقتصادی اختصاص یافته است. 

منطقه آزاد فرودگاه امام (ره) پنجره ارتباط و توسعه 
مدیر منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز در این نشست با اشاره به ویژگی های این منطقه آزاد گفت: فاز پیشران توسعه منطقه آزاد در محدوده ای 240 هکتاری شامل پهنه های اداری ـ تجاری و شهر الکترونیک در 40 هکتار، پهنه صنایع خلاق فرهنگی هنری در 7.4 هکتار، پهنه لجستیک در 87 هکتار و پهنه فناوری های برتر در 28.2 هکتار خواهد بود و کلیه نقشه های اجرایی این فاز برای اجرا توسط مشاور آماده شده است.
حسین تاجیک ادامه داد: در پهنه صنایع خلاق فرهنگی ـ هنری کلیه فعالیت های هنری از قبیل بازار فیلم، استودیوهای مجهز، شو روم، معرفی پوشاک ایرانی ـ اسلامی و... تعریف شده است.
تاجیک ادامه داد: معاونت فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز مباحث مربوط به صنایع خلاق فرهنگی و هنری را دنبال می کند و با این معاونت هم برای پیاده سازی برنامه ها هماهنگی هایی انجام شده است و این موضوع می تواند به عنوان یک پنجره ارتباط و توسعه و محرومیت زدایی در مناطق آزاد مطرح شود.
وی افزود: استاندارهای روز همچون ایجاد تونل تاسیسات و بردن تمامی زیرساخت ها همچون آب و فاضلاب، برق، گاز و مخابرات در این تونل تاسیسات در ایجاد این منطقه آزاد لحاظ می شود.

عکس: تین نیوز

برچسب ها : منطقه آزاد
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو