سهم 50 درصدی قشم در اشتغال 30 هزار نیروی کار استان هرمزگان

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از سهم 50 درصدی این سازمان در ایجاد اشتغال برای 30 هزار نیروی کار استان هرمزگان در سال 97 خبر داد.

به گزارش فرینا، سیلمان رنجبری گفت: 15 هزار نیروی کار در قشم با هدف گذاری توسعه متوازن ظرفیت های جزیره، در صنایعی همچون نفت و انرژی، شیلات، گردشگری، صنایع تولیدی و فعالیت های تجاری و خدماتی جذب می شوند.
وی با تاکید بر اولویت حفظ و صیانت نیروهای کار در این منطقه، اعلام کرد: برنامه ریزی جدید برای اشتغال جوانان در سال 97 در این منطقه و با استفاده از مشارکت نیروهای جویای کار در دوره های آموزش فنی و حرفه ای آغاز شده است.
به گفته مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم، سیاست حمایت از نیروی کار در قشم از ابتدای سال 1394 و همزمان با حضور حمیدرضا مومنی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان مورد توجه جدی قرار گرفته است.
او ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم با شعار "ایجاد یک شغل برای حداقل یک خانوار روستایی" به منظور حل مشکلات معیشتی، موفق به ایجا اشتغال برای 12 هزار و 400 نفر در سال 96 و در حوزه های متفاوتی چون گردشگری، اصناف، صنایع و شرکت های تولیدی شد.
رنجبری با اشاره به آمار ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی، افزود: سال گذشته بیش از 6 هزار و 400 نفر بیمه شده جدید در این اداره به ثبت رسیده است که سه هزار نفر آنان در حوزه اصناف و بازرگانی و معادل همین رقم نیز در حوزه های مرتبط با گردشگری مشغول به کار شده اند.
وی بر همکاری مدیریت اصناف و ثبت شرکت های سازمان منطقه آزاد قشم با مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد و گفت: با این همکاری ها به صورت هفتگی و ماهانه اطلاعات مربوط به پروانه های کسب صادر شده و شرکت های به ثبت رسیده و همچنین تعداد نیروی انسانی جذب شده در هر واحد صنفی، ثبت و رصد می شود.
به گفته مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم، بخشی از نیروی کار مورد نیاز قشم سال گذشته با افتتاح دو مجتمع تجاری در این منطقه مشغول به کار شدند و امسال نیز با افتتاح یک مجتمع تجاری دیگر حداقل بیش از یک هزار و 200 نیرو در این مجتمع تجاری فعالیت خواهند کرد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو