زیرساخت های منطقه آزاد انزلی مبتنی بر علم روز توسعه داده شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: منطقه آزاد انزلی به عنوان یک مجموعه پیشرو در توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات رو به جلو حرکت کرده است زیرساخت های منطقه آزاد انزلی مبتنی بر علم روز توسعه داده شده است

به گزارش فرینا، با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار گیلان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و جمعی از معاونین وزیر و مسئولین استانی و کشوری، پروژه ایجاد شبکه فیبر نوری و بستر دسترسی برای ارتباطات ثابت پرسرعت منطقه آزاد انزلی با سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریالی شرکت بخش خصوصی فناپ تلکام در این منطقه افتتاح شد که با افتتاح این پروژه بستر لازم برای راه اندازی فیبر نوری، تلفن ثابت، اینترنت پر سرعت و تلویزیون اینترنتی IP TV در سطح منطقه فرآهم شده است. 
آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاح شبکه فیبر نوری و زیرساختهای دسترسی ارتباط پرسرعت    منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه در منطقه آزاد انزلی با مشارکت بخش خصوصی زیر ساخت ها تامین شده است، تاکید کرد: منطقه آزاد انزلی به عنوان یک مجموعه پیشرو در توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات رو به جلو حرکت کرده است. 
وی در ادامه با اشاره به اینکه با افتتاح این پروژه بیش از 1 میلیون پورت ظرفیت ایجاد شده است، گفت: 80 درصد از فناوری که برای ایجاد این شبکه فیبر نوری و زیرساخت دسترسی ارتباطات ثابت پرسرعت منطقه آزاد انزلی از لحاظ سوئیچ و نرم افزار های موجود در آن تولید داخل بوده و این بسیار امید وار کننده است. 
وی ادامه داد: مناطق آزاد علاوه بر ساختار ویژه ای که دارند به دلیل چابکی و پیش بینی هایی که در ساختار شهری داشته اند توسعه تکنولوژی های جدید در آن ها ساده تر است. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اظهار اینکه در رابطه با توسعه کسب و کار های نوپا برنامه مدون اعلام شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس طرح ارائه شده به دولت بخش مهم موانع این نوع کسب و کار ساده سازی می شود و سرعت عمل آن در انجام خدمات اداری و کسب مجوز ها در موضوع بیمه و مالیات به حداقل زمان ممکن می رسد. 
وی تصریح کرد: در برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب شده است تا حداکثر در طول 4 سال آینده متوسط سرعت دسترسی به شبکه ملی را به 20 مگابیت بر ثانیه ارتقاء دهیم و تکلونوژی سابق ظرفیت لازم برای این ارتقاء را ندارد و بایستی از لحاظ تکلونوژی پوست اندازی کنیم. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه توسعه ظرفیت های فیبر نوری لازمه این موضوع است، خاطر نشان کرد: توسعه فیبر نوری در مناطق شهری که در آن ها کابل های مسی توسعه داده شده و استقرار منازل مسکونی کار بسیار پرهزینه و سختی است. 
محمد جواد آذری جهرمی با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت های مناسب از جمله منطقه آزاد انزلی و از جوانان مستعد و توانمند برخوردار است تاکید کرد : این ظرفیت های مختلف در راستای راه اندازی اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتالی بسیار مستعد بوده و دولت  منبع ۵۰۰ میلیارد تومانی را برای حمایت از نخبگان در نظر گرفته است. 
آذری جهرمی  با اشاره به ظرفیت ها و برنامه های منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد : ظرفیت های منطقه آزاد انزلی به رشد کسب و کار های نوپا می تواند کمک کند و با توجه به اینکه به سرزمین اصلی متصل است و به صورت پیوسته با سرزمین اصلی ارتباط دارد امکان ایجاد و توسعه زیر ساخت های ارتباطی جهت تسهیل در ارائه خدمات به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی وجود دارد و به عنوان تقویت کننده کسب کار هایی که در سرزمین اصلی می تواند شکل بگیرد. 
وی با بیان اینکه  زیرساخت های منطقه آزاد انزلی مبتنی بر علم روز توسعه داده شده است اظهار کرد : اگر کسب و کار های نوپا و نوین فعال شوند ما زیر ساخت های ارتباطی درجه یک خواهیم داشت و در جلساتی که با دکتر بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد داشتم تصمیمات خوبی در حوزه توسعه زیر ساخت ها و فضای کاری کسب و کار های نوپا و زیر ساخت ها فراهم خواهد شد و حضور فناپ تلکام در منطقه آزاد انزلی به عنوان اپراتور ثابت بسیار حائز اهمین است و با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد و بهره گیری از تکنولوژی های نوین خدمات مناسب و سریع  به فعالان این حوزه ارائه می شود تا یاریگر نظام اقتصادی کشوردر مسیر توسعه باشد. 
وی خاطر نشان کرد: باید شرایط لازم جهت ثبت ایده و اختراعات در کوتاه ترین زمان فراهم شود و متاسفانه تاخیر در ارائه تایید از سوی دستگاه های مرتبط موجب میشود تا ایده از بین برود و یا انگیزه لازم برای اجرای آن دیگر وجود نداشته باشد در صورتی که حمایت از ایده های نو میتواند علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی به رشد شاخص های اقتصاد با بهره گیری از کسب و کار نوین کمک کند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو