منطقه ویژه اقتصادی بجنورد تا هفته دولت امسال عملیاتی می شود

استاندار خراسان شمالی از عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی بجنورد تا هفته دولت امسال خبر داد.

محمدرضا صالحی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی علاوه بر ایجاد اشتغال سبب حضور سرمایه گذار خارجی و فرصتی برای صادارات محصولات استان است.

صالحی با اشاره به افتتاح گمرک ریلی در شهرستان جاجرم، افزود: راه‌اندازی گمرک ریلی در شهرستان جاجرم نقطه قوت برای خراسان شمالی خواهد بود.

وی در ادامه به وقوع زلزله 5.7 ریشتری اردیبهشت ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: براثر وقوع این زلزله 14 هزار و 800 واحد تخریبی و تعمیری گزارش شد که تاکنون دو هزار و 100 واحد معادل 86 درصد بازسازی و تعمیر شده است.

استاندار خراسان شمالی افزود: برای بازسازی و تعمیر این تعداد واحد مسکونی 283 میلیارد تومان تسهیلات اعطا و 79 میلیارد تومان از طرف دولت کمک شده است.

صالحی همچنین به تصویب 106 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت سد گلمندره اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تخصیص این رقم در آینده نزدیک شاهد آبگیری این سد در استان باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شمار مدیران خانم در خراسان شمالی افزایش یافته است، افزود: تابستان امسال همایش بزرگ مدیران بانوی کشور در این استان برگزار خواهد شد که برای رشد و بالندگی حوزه بانوان موثر خواهد بود.

استاندار خراسان شمالی افتتاح شعبه ایران شناسی، تجهیز کتابخانه در تمامی روستاها، دریافت مجوز برای دو درمانگاه شبانه روزی در شهرستان راز و جرگلان، پوشش شبکه دیجیتال در تمام نقاط خراسان شمالی، تنظیم سند سلامت و افتتاح درمانگاه 64 تختخوابی جاجرم را ازجمله طرح های در دست اجرا اعلام کرد.

صالحی گفت: طبق توافق انجام شده با آستان قدس شماری از قنوات استان احیا و همچنین درمانگاه خیریه که بیماران را به صورت رایگان ویزیت کند ساخته می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو