ایجاد محدودیت بیشتر باعث افزایش قاچاق کالا می شود

رئیس هیات تحقیق و تفحص قاچاق کالا و ارز مجلس شورای اسلامی گفت: نباید برای مناطق آزاد محدودیت های قانونی ایجاد کرد زیرا ایجاد محدودیت های بیشتر باعث می شود قاچاق کالا بیشتر شود، بلکه باید به توسعه مناطق اندیشید.

به گزارش فرینا، احمد انارکی محمدی در جلسه کارگروه تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قشم افزود: امروز در رویکرد دبیرخانه شورای مناطق آزاد تغییر ایجاد شده است و از این رو موفقیت های مناسبی رقم می خورد که این امر نوید سهم بیشتر مردم بومی از اشتغال را به همراه دارد.
وی ادامه داد: هدف از ایجاد مناطق آزاد افزایش تولید و توسعه در مناطق کمترتوسعه یافته و به ویژه مناطق مرزی است اما به دلیل وجود مشکلات در قوانین و مطرح شدن برخی موضوعات باعث شد که این مناطق که از هدف اصلی خارج شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مناطق آزاد قانون های مختص به خود دارد و سرزمین مادری جدا است اما روانسازی برخی قوانین مصوب زمانبر است که این امر گریبانگیر مناطق آزاد می شود و هم اکنون در حال رفع هستند.
وی خاطرنشان کرد: حق مردم بومی است که به وسیله منطقه آزاد از وضعیت معیشت مناسبی برخوردار شوند که هم اکنون نیز این امر تحقق یافته است.

برچسب ها : جزیره قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو