افزایش اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم

فرماندار بم گفت: میزان اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم طی چهارسال گذشته از 2هزار 800نفر به 10هزار و 500نفر رسید .

به گزارش فرینا، هادی شهسوار پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سایه رویکرد توسعه‌ گرایانه ای که از ابتدای دولت یازدهم در جای جای استان کرمان ایجاد شده این میزان فرصت جدید شغلی در نقطه از استان ایجاد شده است

شهسوار پور  گفت: رشد اشتغال و نیز توسعه صادرات غیر نفتی از جمله خرمای بم با صادرات بیش از 42 هزار تن در سال بیش از پیش به رونق اقتصادی و بالا رفتن ضریب امنیتی منطقه کمک کرده است.

وی افزود: با پیگیری های تیم مدیریت اقتصادی استان کرمان اقدامات زیادی از جمله انعقاد 60 تفاهم‌نامه با اعتباری بالغ بر 730میلیارد تومان و اشتغالزایی چهار هزار نفر، گازرسانی به بم شامل خط انتقال و شبکه داخلی، ادامه طرح انتقال آب شرب از سد نساء به شهرهای بم و بروات در حال انجام است.

فرماندار بم گفت: دو بانده شدن جاده بم ـ کرمان، تکمیل کشتارگاه صنعتی، تکمیل مرکز معاینه فنی خودرو، تکمیل عمران شهرها و روستاها و اجرای طرحهای اقتصادی در قالب مثلث توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی از دیگر اقدامات دولت در چهار سال گذشته در بم است.

شهسوار پور با اشاره به مبارزه با آفت زنجیره خرما و مهار کامل آن افزود: ثبت جهانی قنوات اکبرآباد و قاسم‌آباد بروات، ثبت جهانی کویر لوت، آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 220 تختخوابی آموزشی و درمانی بم، کلنگ زنی باند دوم محور دارزین ـ دهبکری از دیگر اقدامات انجام شده توسط دولت تدبیر در بم است.

وی با بیان این که تفاهم نامه ایجاد شهرک خودرو با مشارکت ارگ جدید و سرمایه گذار چینی مبادله شده، گفت: تفاهم‌نامه احداث سه تقاطع غیرهمسطح با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری های بم و بروات نیز مبادله شده است.

فرماندار بم ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی میدان وردی شهر (میدان ولایت) و پارکینگ استقبال توسعه بیمارستان پاستوربم، تکمیل و مرمت ارگ تاریخی بم با اعتبار 14میلیارد تومان، افتتاح پروژه اطلس سنتر با اعتباری بالغ بر 100میلیارد تومان و راه‌اندازی 60 صندوق خرد روستایی در شرق استان از دیگر اقدامات انجام شده طی مدت یاد شده است .

شهسوارپور افزود: با کمک دفتر معین (یاور) اقتصاد مقاومتی منطقه سه استان تاکنون طرح‌های بزرگی از جمله تکمیل بیمارستان مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ریگان، انعقاد تفاهم نامه 15 هزار کیلومتر آسفالت روستایی، ایجاد ساختمان رفاهی ویژه خانواده زندانیان، احداث مدرسه 6 کلاسه در ریگان، احداث مرکز تی‌سی در کارخانه کرمان موتور با اعتباری بالغ بر 500میلیون تومان و تکمیل ساختمان چند منظوره باغ هنر ( استاد شجریان ) با اعتبار ی بالغ بر 11میلیارد تومان انجام شده و یا در حال انجام است.

وی گفت: راه اندازی بورس خرما، احداث گلخانه هیدرپونیک، بهره‌برداری از معدن روی خانه خاتون با اشتغالزایی 150نفر که بزودی کلنگ احداث کارخانه شمش روی به زمین زده می شود، راه‌اندازی کارخانه رینگ پارس تولید کننده رینگ خودرو با اعتباری بالغ بر 80میلیارد در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید از دیگر اقدامات دولت امید در این منطقه است .

فرماندار بم همچنین از رونمایی خودروی هیوندا و عرضه خودروهای هیوندا اکسنت، سانتافه و سوناتا توسط شرکت خودروسازی کرمان موتور و رونمایی از خودروی چینی کوپا از محصولات شرکت خودر وسازی ریگان خودرو از دیگر اقدامات انجام شده توسط دولتمردان در بم است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو