طرح جامع آموزشی منطقه آزاد اروند تدوین می‌شود

رییس اداره آموزش و پرورش آبادان از تدوین طرح جامع آموزشی منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، اعظم قاسمی‌زاده گفت: منطقه آزاد اروند از سال گذشته همکاری‌های خود با آموزش و پرورش را افزایش داد و برای سال تحصیلی جدید نیز برنامه‌ها کارشناسانه‌تر و دقیق‌تر و اعتبارات و دامنه کمک‌ها توسعه پیدا کرد.
وی افزود: از اولویت‌های امسال این همکاری‌ها، آموزش نیروی انسانی و توانمندسازی و مهارت‌آموزی و ارتقای کیفیت آموزش در کنار ارتقای کیفیت تجهیزات و توسعه و تعمیر و احداث فضاهای فیزیکی است. برنامه اصلی ما آموزش نیروی انسانی با محوریت مهارت‌آموزی و کارآفرینی است. این اعتبارات تمام مواردی را که به نوعی به آموزش مربوط می‌شوند در سه جهت آموزش دانش‌آموزان، آموزش خانواده‌ها و توانمندسازی نیروی انسانی مدارس در برگرفته است.
رییس اداره آموزش و پرورش آبادان ادامه داد: طرح جامعی با منطقه آزاد اروند در حال تدوین است که در آن در چهارچوب این سه ضلع در تمام زوایای کنکور، آموزش تخصصی نیروی انسانی، طراحی روش‌های نوین تدریس، راهکار‌های برون‌ رفت از آسیب‌های اجتماعی و ... دیده شده است. با این طرح جامع آموزش متحول خواهد شد. در کنار این طرح جامع اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت با حمایت‌های منطقه آزاد اروند نیز در حال انجام است.
وی بیان کرد: امسال منطقه آزاد اروند برای اولین بار دو موضوع را در بحث تجهیزات مورد توجه قرار داد. اول تامین تجهیزات تخصصی هنرستان‌ها و دیگری تجهیز کلاس‌های پیش دبستانی بود که برای هر کلاس یک پکیج کامل از وسایل کمک آموزشی و آنچه یک کلاس پیش دبستانی استاندارد نیاز دارد دیده شد.
قاسمی‌زاده با اشاره به بحث انتخاب منطقه آبادان به عنوان پایلوت منطقه آموزشی، عنوان کرد: این طرح جامع در راستای همین کار در حال تدوین است. آبادان با داشتن پیشینه قدیمی در زمینه آموزش، وجود دستگاه‌های مختلف و داشتن پتانسیل منطقه آزاد بودن، 56 هزار دانش آموز دارد که اگر به درستی آموزش ببینند و می‌توانند در جامعه افراد توانمندی باشند. همچنین اینجا منطقه‌ای است که اگر فرزندان آن کارآفرینی را بیاموزند هیچگاه بیکار نمی‌مانند زیرا علت این بیکاری عدم مهارت‌آموزی است.
وی ادامه داد: این موضوع کمک می‌کند که بستر برای پایلوت شدن آبادان فراهم شود. همچنین آموزش و پرورش آبادان یک هزار و 400 نیرو دارد که هیچکدام زیر لیسانس تحصیلات ندارند. این نیرو کمک می‌کند که سطح شهر از پیشرفت و رشد فرهنگی و توانمندسازی دانش‌آموزان و خانواده‌ها برخوردار باشد.
رییس اداره آموزش و پرورش آبادان با بیان اینکه طرح‌های وزارتی در گذشته به دلیل عدم حمایت‌های مالی با دشواری پیش می‌رفت، گفت: با حمایت‌های منطقه آزاد اروند حتی می‌توان این طرح‌ها را بهتر اجرا کرد. این منطقه دو زبانه است که از امتیازات محسوب می‌شود اما به دلیل عدم وجود اعتبارات لازم به یک آسیب تبدیل شده است و اکنون این موضوع به کمک منطقه آزاد اروند به یک فرصت تبدیل می‌شود.
قاسمی‌زاده تصریح کرد: توانمندسازی نیروی موجود و تامین نیروی موردنیاز از کارهایی است که باید انجام گیرد اما آنچه اهمیت دارد کیفیت نیروها است چرا که کمبود نیرو را می‌توان با اضافه کاری جبران کرد.
وی در خصوص فضاهای آموزشی آبادان گفت: برخی از این فضاها نیمه‌کاره بودند که توسط منطقه آزاد اروند تکمیل شدند. در خوش‌بینانه‌ترین حالت ما بین هشت تا 10 مدرسه در سطح شهرستان و بدون در نظر گرفتن روستاها کم داریم که باید احداث شود. در روستاها این کمبود بیشتر دیده می‌شود که برخی از این مدارس مختلط هستند و به دنبال این هستیم که شرایطی ایجاد کنیم که تا حد امکان این مدارس از حالت مختلط خارج شوند.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو